Call of the Ancestors

Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met Tunks op de rug van Tuska. Je kunt daar snel komen door met Wizard Chambers op de pier ten zuiden van Lumbridge te praten.

Startpunt op wereldkaart: Het startpunt staat niet op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Geen

Benodigde spullen: Geen.

Tunks heeft je hulp nodig om de Airut op de thuisplaneet van de Goebies te verjagen, die zijn meegekomen toen Tuska Mazcab bezocht. De Airut zijn namelijk van plan om, na aanvallen op de stad Kanatah, de gehele planeet te verwoesten. Accepteer de quest.

Plaatje

Ga nu naar het zuiden van Tuska's rug. Hier staat een portaal naar Mazcab. Ga erin en loop naar het dorpje in het oosten. Praat met Acca Kanatah. Antwoord of je hun redder bent of niet en spreek over Call of the Ancestors. Hoewel de Airut het stadje Kanatah al langer aanvallen, is de heftigheid van hun aanvallen nu erg toegenomen. Klik iets aan en vraag wat daarna moet gebeuren. Je moet Tunks en zijn vrienden opzoeken. Deze staan in het oosten op het strand. Ze moeten hout gaan halen, maar hebben vast hulp nodig. Praat met ze.

Hout halen

Na wat gepraat over de locatie waar het hout is opgeslagen en de vraag of je de leraar wilt zijn, bestuur jij de goebies. Iedere goebie heeft zijn eigen specialiteit.

Spring met Tunks naar het hout. Pak vervolgens het hout op.

Plaatje

Gebruik in de volgende kamer Lunch om de muur kapot te maken. Neem dan controle over Peck en kruip door het gat. Pak ook hier het hout op.

Als dit is gelukt ga je terug naar Acca. Hij zegt dat ze meer Nemi poison nodig hebben. Om de bron hiervan te vinden moet je naar het Nemi forest gaan. Deze is in het zuidwesten van Mazcab.

De tempel

Praat met de Ancient Goebie. Zeg dat je gif nodig hebt. Je moet een vriend bevrijden. Vraag daar meer over en betreed vervolgens de tempel in het noorden. Als je dit doet komt, zie je hoe de goebies zich uitdossen.

In de tempel praat je met Xinachto. Zeg wat je bent en praat over de trials. Dit moeten de drie goebies doen. Jij mag niet mee, omdat je geen goebie bent.

De eerste test

Ga door de westelijke deur. Maak met Lunch de muur links kapot en ga met Peck er door. Loop met Peck naar het einde en wacht daar. Je kunt nu eventueel de beelden bekijken voor de oplossing van de puzzel die we nu moeten gaan doen.

Je ziet in deze kamer twee maal vier pressure plates. Ze zullen hier worden beschreven van links naar rechts, waarbij links west is en rechts oost. Let er op dat je niet opnieuw over de platen loopt wanneer je een rij nog niet allemaal geactiveerd hebt.

Ga met Lunch eerste op de tweede plaat staan, dan de derde, dan de vierde en als laatste de eerste.

Spring met Tunks naar de overkant en ga op de vierde plaat staan, dan de derde, dan de eerste en als laatste de tweede.

Ga met Peck in de magic staan. Je kunt nu met een willekeurige goebie de kamer verlaten.

Plaatje

De tweede test

Ga door de oostelijke deur.

Gebruik van Lunch om de muur in het westen kapot te maken. Laat Peck door het gat kruipen en haal de hendel over.

Gebruik nu Lunch om het grote blok in het oosten naar het noorden te schuiven, tot deze op de plaat staat.

Spring met Tunks naar het eilandje in het midden en ga op de plaat in het westen staan.

Trek het grote blok met Lunch terug en zet hem op de plaat in het zuiden. Ga daarna met Lunch op de plaat in het noorden staan.

Ga met Tunks op één van de twee platen in het noorden staan. Zet Lunch er naast.

Loop met Peck naar het noorden en kruip door het gat daar. Haal ook daar de hendel over.

Ga in de magic staan. Ga dan de kamer uit.

Plaatje

De derde test

Ga door de noordelijke deur.

Spring in de kamer met Tunks naar het midden, gebruik Lunch om de muur ten westen van het beginpunt kapot te maken en stuur Peck door het gat.

Haal met Peck de hendel over en onthoud de locatie en het gezichtje van de plaat die tevoorschijn komt.

Ga met Tunks op de plaat staan die omdraaide en ga met Lunch op de grotere plaat met hetzelfde gezicht staan. Als je het niet meer weet kun je opnieuw de hendel overhalen met Peck.

Als dit is gelukt, ga je met Peck door naar de volgende hendel. Nu verschijnen er twee platen, onthoud deze beide. Nu weer ga je met Tunks op eentje staan en dan met Lunch de grotere versie die erbij hoort. Doe dit voor beide platen.

Dit proces herhaal je bij elke volgende hendel, tot je weer in de magic kunt gaan. Let ook op dat je eerst Tunks gebruikt en dan pas Lunch.

Plaatje

Het dorpje beschermen

Praat met Xinachto. Als het wezen weg is, ga je naar buiten en praat je met de Ancient Goebie.

Je gaat nu het dorp beschermen tegen Chargers, Airuts en Tuz. Je kunt ze aanvallen door op de grond te klikken. Als een dolle klikken is mogelijk en aangeraden. Ze komen in drie waves, als je het niet haalt begin je weer bij de wave die niet was gelukt.

Plaatje

Als je het dorp hebt gered praat je weer met de Ancient Goebie en krijg je Poisonous Nemi Stalks. Breng deze naar Acca in het oostelijke dorp van Mazcab en voltooi je quest.

Beloning: 1.000 Magic xp.

Goebie Warpaint outfit override.

Mazcab Poker en Mazcab Cudgel wapen override.

3 Liberation of Mazcab reroll tokens.

Twee keys voor Treasure Hunter.

Quest points: 1

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Geen

Over deze pagina

Geschreven door DeurmatNL.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.