Elemental Workshop II

Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

Lengte: Kort

Startpunt: Doorzoek een boekenkast in de Exam Centre bij de Digsite ten zuidoosten van Varrock voor een beaten book.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet Elemental Workshop I hebben voltooid. Je hebt ook 30 Smithing en 20 Magic nodig. Je moet een monster van level 44 verslaan, dat zwak is tegen waterspreuken.

Benodigde spullen: 8 coal en iets om het monster mee te verslaan.

Lees het boekje dat je uit de boekenkast in het Examiner center hebt gevonden. In het boek staat iets over de metaalkundige Vitruvius, die onderzoek deed naar elemental ores. Door een student ontdekte hij hoe je een Mind Helm moet maken. Dat ga jij in deze quest ook doen. Je krijgt ook een scroll uit het boek. Lees de scroll. Je ziet een stappenplan.

Boekenkast

Ga naar de workshop achter de odd looking wall in het huisje met het anvil ten westen van de bank van Seers' Village.

Eenmaal in de workshop moet je twee elemental ores hakken. Probeer wat van een steen bij de earth elementals in het westen van de workshop te hakken. De steen zal in een earth elemental veranderen. Dood hem en je hebt de ore. Let er op dat je echt een earth elemental uit een steen doodt, anders zul je geen elemental ore krijgen.

Smelt twee elemental bars in de furnace bij de fire elementals in het zuiden. Daar heb je de twee elemental ores en 8 coal voor nodig. Ga nu naar de kamer met de water elementals in het noorden. Doorzoek de machine in het zuidwesten om een sleutel te krijgen. Naar deze machine zou het stappenplan van je scroll leiden, mocht je dat gedaan hebben.

Locatie sleutel

Open met behulp van de sleutel de grote klep in de grond bij de trap. Ga naar beneden. Je komt nu in een nieuw gebied van de workshop. Deze machines zijn oud en moeten weer gerepareerd worden, net als je met de machines in Elemental Workshop I hebt gedaan.

Pak twee papiertjes uit de kist naast de crane in het zuiden: een papiertje over de crane en een over een lever. Lees ze. Je weet nu hoe je een elemental claw moet maken.

Ga terug naar boven en maak één elemental claw op het aambeeld van de workshop.

Loop terug naar de kisten waar je de papiertjes uit hebt gehaald. Laat de kraan met de hendel naast de kist naar beneden zakken. Doe de claw op de crane. Nu is de kraan gerepareerd.

Doorzoek de andere kisten in de kamer voor een small cog, een large cog, een medium cog en een pijp. De plaatsen waar deze voorwerpen verborgen zijn, zijn voor elke speler anders. Het kan zo zijn dat enkele van deze voorwerpen niet in de kisten op deze hoogte zitten, maar in kisten van een hoger gelegen plateautje. Je kunt op dat plateau komen door de ladders in het zuidwesten of noordwesten te beklimmen. Ga niet de grote ladder op. Dan kom je weer in de oude workshop en dat is niet de bedoeling.

Beklim het plateautje en loop helemaal naar het noorden. Plaats de pijp op de gebroken pijp.

Pijp

Ga naar het westen van het plateau. Open de junction box en kijk naar het plaatje hieronder hoe de pipes moeten. Als we ieder deel een nummer geven, moet dat zo: 1 boven naar 3 onder, 2 boven naar 3 boven, 1 onder naar 2 onder.

Slangen

Ga weer het plateautje af doe de kleine cog linksboven op de oostelijke machine, de middelmatige cog linksonder en de grote rechts.

Cogs

Nu zijn alle machines die je nodig hebt gerepareerd en moeten we een mind bar gaan maken. We moeten naar de kraan toe.

Kraan
  1. Haal de hendel ten noorden van de kraan net zo lang over totdat het karretje op het spoor onder de kraan is gekomen.
  2. Gebruik de westelijke hendel bij de kraan om de kraan omhoog te doen.
  3. Leg een elemental bar op het karretje onder de kraan.
  4. Haal de westelijke hendel bij de kraan opnieuw over, zodat de claw de bar vastpakt.
  5. Haal de hendel nog een keer over om de machine de bar op te laten hijsen.
  6. Haal nu de oostelijke hendel over om de kraan te laten draaien.
  7. Laat de bar in het lava gaan door de rechter hendel over te halen. De bar wordt oranje.
  8. Haal deze hendel nog eens over, zodat de bar weer omhoog gaat.
  9. Laat de kraan met de andere hendel weer draaien en bedien dan de rechter hendel nog twee keer om de bar op het karretje te leggen en de klauwen weer omhoog te laten gaan. De bar is te heet om op te pakken.

Haal de hendel in het noorden over. Nu gaat het karretje met de bar naar het volgende station. Daar is ook een hendel naast. Haal deze over om je staaf te pletten. Het kan zijn dat er nog geen druk op het apparaat staat. Ga dan terug naar de eerste elemental worskhop, loop naar het noorden, draai aan beide wielen en haal de hendel over om het water weer te laten stromen.

Pletter

Haal de hendel ten noorden van de kraan weer over, zodat het karretje naar het volgende station gaat. Dit is een machine met een watertank. Als je bij deze machine straks een melding krijgt dat hij niet wordt aangedreven (unpowered) moet je even in het bovenste deel van de elemental workshop controleren of de air en water machines aanstaan en ze alsnog aanzetten.

Bij de watertank moet je de bar afkoelen. Hier is ook weer een hendel. Haal deze, als de tank leeg is, over. Als de tank nog niet leeg is, moet je even aan de twee valves bij de machine draaien om het water eruit te laten stromen. Draai nu aan de corkscrew lever naast de hendel. Er komt nu een soort slee naar buiten geschoven. Draai nog een keer aan de corkscrew lever, zodat het karretje met de bar in de tank komt. Als dat niet gebeurt, moet je even na gaan of je de bar wel met de kraan in het lava hebt gedompeld en of je de bar al hebt geplet.

Sluit de deur weer met de hendel. Draai nu aan de valve links van de hendel en aan de valve rechts van de hendel. De tank loopt nu vol en je bar koelt af. Draai weer aan de valves, zodat het water wegloopt. Open de deur met de hendel en draai aan de corkscrew lever zodat de bar weer op het karretje op de rails komt. Sluit de deur en stuur het karretje naar het volgende station, een grote machine met ventilator, gaan.

Watertank

Ook naast deze machine is een hendel. Haal deze over en de ventilator gaat draaien. De bar wordt nu wit en is droog en afgekoeld. Zet de machine weer uit, laat het karretje weer teruggaan naar de kraan gaan en pak de bar op.

Nu je een primed bar hebt, kun je er een mind bar van maken. Zoek de grote klep in de vloer en ga naar beneden. Loop naar de deuren in het oosten, ga er door en leg de bar onder de extractor gun van de machine die je ziet staan. Ga zelf in de stoel zitten. Je krijgt nu een animatie te zien en je Magic gaat 20 omlaag. Ga naar boven en maak van de mind bar een mooie helm. Je hebt nu de quest gedaan.

Machine

Beloning: 7.500 Smithing en 7.500 Crafting xp. Je kunt nu ook mind shields en helms dragen en maken. Het schild kun je alleen maken als je een slashed book uit de boekenkast van de Elemental workshop I bij je hebt en natuurlijk ook extra bars. Je krijgt ook nog twee keys voor Treasure Hunter.

Quest points: 1

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Elemental Workshop III

Over deze pagina

Geschreven door Poekies, met dank aan Boaz215126, DarkAncestor, Luke, Pieter Ned en Mark145nl en deadblader7 voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.