The Fremennik Trials

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Lengte: Lang

Startpunt: Praat met Brundt the Chieftain in Rellekka. Rellekka ligt ten noordwesten van Seer's Village. Volg het pad ten oosten van de bank naar het noorden, loop tot Sinclair Masion en sla westelijk. Volg de twee bruggen en ga naar het noorden, totdat je een stad tegen komt. Hier ligt Rellekka.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je hebt 40 Woodcutting, 40 Crafting en 25 Fletching nodig. Je moet een monster van level 96 kunnen doden. Als je een speciaal Fremennik zwaard wil halen, is combat 85 of hoger aangeraden. Het zwaard halen kan alleen met behulp van melee.

Benodigde spullen: 1 raw shark, hatchet (aan je toolbelt, black of blessed werkt niet!), knife (aan je toolbelt), tinderbox (aan je toolbelt) en 5250 gp. Voedsel is handig. Als je het Fremennik blade (zwaard) wil halen, moet je minstens 10 prayer potions en een superset of een aantal ring of recoils mee nemen. Je kunt de quest ook zonder het zwaard te halen doen. Het zwaard kun je ook nog na de quest krijgen door Fremennik Warriors te doden

Vraag Brundt the Chieftain om een quest. Hij zegt dat je niet geïnteresseerd zal zijn, maar zeg dat je dat wel zult zijn. Brundt biedt je de uitdaging aan om een echte Fremmenik te worden. Je hebt zeven stemmen van de twaalf leden van de raad nodig om een Fremennik te worden. We gaan nu bij een aantal raadsleden langs om stemmen te winnen. Hieronder is een plattegrond van de stad met waar iedereen is. Je hoeft de volgorde die hieronder staat beschreven niet aan te houden.

Kaartje

Manni the Reveller

Manni loopt in de lange hal rond. Praat met hem. Hij wil testen op een aantal vaardigheden: sluwheid, uithoudingsvermogen, standvastigheid en een ijzeren conditie. Er is maar één manier om dat te doen: een drinkwedstrijd. Pak een keg of beer en dat andere biertje van de noordelijke tafel, deze heb je straks nodig om aan iemand te geven. Praat weer met Manni. Je wordt straalbezopen en verliest. Je kent het spreekwoord: wie niet sterk is, moet slim zijn...

Ga naar het café van Seers' Village. Maak een praatje met de Poison Salesman, die op het terras van café in Seers' Village is. Hoor het eindeloze geklep van de verkoper aan en koop voor 250 een een low alcohol keg van hem.

Poison salesman

Ga richting Rellekka. Bij de brug die over de rivier naar het meer van Seers' Village gaat, zie je een Council Workman. Praat met hem en geef hem in ruil voor een vreemd ding dat hij ergens heeft gevonden tijdens zijn werk het biertje van de tafel in Rellekka. Steek het ding nog niet aan, het is een bom waardoor je 300 life points verliest!

Loop verder richting Rellekka en ga naar de oostkant van de hal. Steek de bom aan en doe hem in de pijp die ergens tegen de muur is. Je hebt na het aansteken van de bom ongeveer twee minuten over om dit te doen. Ga naar binnen en pak weer een vat bier. Gebruik deze met je low alcohol vat, je zult een harde knal horen. Tijdens de verwarring die er is ontstaan heb jij ondertussen het bier verwisseld met de alcoholvrije versie, dus nu kun je de wedstrijd wel winnen. Win van Manni en je hebt weer een stem.

Olaf the Bard

Olaf staat ten noordoosten van de Lange Hal. Je moet van hem een muziekoptreden voor het volk op het podium van de Lange Hal geven, zodat je kunt laten zien dat je muzikaal bent. Probeer via de deur aan de noordoostkant van de lange hal het podium op te gaan. Een bewaker houdt je tegen. Je hebt geen instrument... Laat je zangkunsten zien en kies een liedje. De bewaker laat je niet door, omdat je zo vals als een kraai zingt. We gaan op zoek naar een echt instrument.

Ga uit het stadje en neem het oostelijke modderpaadje. Volg dit paadje en hak wat van de rare boom die je tegenkomt. Je krijgt een branch. Gebruik je knife met de branch om een unstrung lyre te maken.

Boom

Loop nu verder naar het oosten. Je vindt de trol Lalli. Praat met hem. De troll vertrouwt geen mensen meer, omdat zij altijd zijn gouden appels stelen. Hij vertrouwt slechts één mens, omdat die hem een cadeautje heeft gegeven. Vraag de troll wie dat andere mens was. De troll zegt dat dat Askeladden is geweest. We gaan naar hem toe.

Lalli

Ga terug naar Rellekka en praat met Askeladden bij de Lange hal. Hij heeft Lalli een huisdier geschonken dat weinig onderhoud vergt: een pet rock. Askelladen geeft je zo'n steen. Als je zelf ook een pet rock wil, kun je na de quest een nieuwe aan hem vragen. Je kunt nu ook alvast de pet rock droppen en er nog een vragen.

Pak alvast een onion, cabbage en potato van het veld in het oosten van de stad. Pluk er voor de zekerheid een paar extra, je eet ze gemakkelijk per ongeluk op. Ga weer naar Lalli en probeer hem de pet rock aan te smeren. De troll wil geen tweede steen, hij heeft er al een. Wel is hij hongerig. Je hebt nu een plan. Doe de steen, potato, cabbage en ui in de soep. Nu heb je stenensoep. Lalli vindt het heerlijk. Je wilt het recept wel ruilen. Daar gaat Lalli over nadenken.

Praat met Lalli en je krijgt een golden fleece. Ga naar Rellekka en zoek naar het spinnewiel in het zuidwesten. Gebruik je fleece daarop. Je kunt het spinnewiel op dit moment alleen nog hiervoor gebruiken, na de quest is het een normaal spinnewiel. Maak van de wol een gouden string. Doe deze op je instrument en klaar! Je moet het alleen nog leren bespelen.

Neem nu het westelijke modderige pad bij Rellekka. Daar vind je een beetje zuidelijk van het einde van het pad een raar ding in het water ("Altaar" op het kaartje hierboven). Leg je shark daarop. Fossegrimen verschijnt en leert je spelen. Hier kun je later ook je lyre opladen voor teleports naar Rellekka. Ga nu naar het podium via de achterdeur van de lange hal en speel een mooi liedje. Weer een stem!

Sigmund the Merchant

Die is op de markt. Hij wil een zeldzame bloem van je. Dit wordt een hele ruilpartij. Accepteer de uitdaging.

Sigmund

Je moet met de volgende mensen praten, in deze volgorde:

  1. De Sailor ten noordwesten van de markt wil zijn bloem wel ruilen, maar alleen voor een romantisch liedje. Olaf is daar natuurlijk specialist in.
  2. Olaf the Bard, die ten oosten van de lange hal is, wil nieuwe boots. Op naar Yrsa van de klerenwinkel.
  3. Yrsa in de klerenwinkel ten westen van de markt wil lagere belastingen voor de winkels in Rellekka. Dat moet bij Brundt gebeuren, hij is immers de baas.
  4. Brundt the Chieftain in de lange hal wil een kaart van Sigli met de beste jaaggebieden weten.
  5. Sigli ten zuiden van de lange hal wil een speciale nieuwe bow string van je. Skulgrimen verkoopt die.
  6. Skulgrimen is in zijn armour shop ten noorden van de lange hal en wil een zeldzame vis van de fisherman, die op de pier van de haven is.
  7. De Fisherman wil een kaart van de beste visplekken. In kaarten is Swensen de Navigator goed.
  8. Swensen ten zuiden van de markt wil een weather forecast (weerbericht). Dat moet bij Peer the Seer gehaald worden.
  9. Peer the Seer voor zijn huisje ten zuiden van de markt wil een bodyguard, daar is Thorvald misschien de geschikte persoon voor.
  10. Thorvald, de man die in de armour shop van Skulgrimen staat, wil een plaats aan de tafel der kampioenen in de lange hal. Daarvoor moet één van de bestaande kampioenen zijn plaatsje opofferen en zijn token geven.
  11. Manni, die ook weer in de lange hal is, wil een legendarische cocktail van de barvrouw Thora.
  12. De barvrouw wil dat Askeladden niet meer van haar zal stelen.
  13. Askeladden die buiten de lange hal staat wil 5.000 gp, zodat hij niet meer hoeft te stelen.

Ga terug naar Thora met het briefje en geef alle spullen aan de mensen die de dingen willen. Breng dus de dingen naar Manni, Thorvald, Peer the seer, Swensen, de fisherman, Skulgrimen, Sigli the Huntsman, Brundt, Yrsa en tot slot Olaf. Ga nu naar de sailor in de haven en je krijgt de bloemen. Breng ze naar de Merchant en je hebt weer een stem.

Sigli the Huntsman

Sigli the Huntsman staat bij de ingang van Rellekka. Hij wil dat je jouw jagersvaardigheden laat zien. Dat heeft niets te maken met Hunter, maar wel met het doden van monsters. Je moet de Draugen gaan verslaan. Vraag wat de Draugen is. De Draugen is kwaad wezen dat de zielen van dappere Fremenniks die op zee sterven, verslindt. Het is onzichtbaar en onoverwinnelijk. Accepteer de uitdaging. Je moet tegen de Draugen gaan vechten, zodat het minder sterk wordt. Doden is niet mogelijk. Je krijgt een talisman, waarmee je de Draugen op kunt sporen.

Nu moet je iets doen wat lijkt op het zoeken van de altaren van runecrafting. Kijk op de talisman en probeer naar de aangewezen plek te gaan. Je ziet een grijs vlindertje op de plek van de draugen. Druk in de buurt van het vlindertje nogmaals op locate. De Draugen zal verschijnen. Versla hem. Hij is zwak tegen vuurspreuken, maar andere stijlen werken ook gewoon op hem.

Draugen

De geest wordt in de talisman gezet, breng deze naar Sigli.

Thorvald the Warrior

Ga naar het huis in het noorden buiten de lange hal, daar is een helm Shop. Hier zijn straks, als je de quest voltooid hebt, de Berserker, Archer, Farseer en Warrior helm te koop. Ga de winkel zonder armour en wapens binnen. Je kunt wel eventueel een amulet en een ring of recoil meenemen om het gevecht gemakkelijker te maken. Neem eventueel de prayer potions mee als je het zwaard wilt. Voedsel is aangeraden.

Praat met Thorvald en vraag wat je moet doen voor zijn stem. Je moet Koschei the Deathless in drie vormen doden. De vierde vorm hoef je alleen te doden als je het zwaard wilt. Thorvald raad je aan om met Peer the Seer te praten om je armour op de bank te zetten. Maar als je dit doet zal niet alleen je armour op de bank worden gezet, maar alle supllen die je op dat moment draagt. Het is dus verstandiger om met de lodestone naar Seer's Village te gaan en je armour op de bankt te zetten.

Thorvald raad je aan om met Peer the Seer te praten om je armour op te bank te zetten. Maar als je dit doet zal niet alleen je armour op de bank woren gezet, maar alle spullen die je op dat moment draagt. Het is dus verstandiger om met de lodestone naar Seer's Village te gaan en je armour op de bank te zetten.

Ga als je klaar bent om zonder armour te vechten de ladder af en dood Koschei minstens drie keer. De eerste drie vormen zijn gemakkelijk. Als je tijdens de eerste drie vormen dood gaat, verlies je je spullen en kom je op de normale plaats uit waar je komt als je dood gaat. Bij de vierde vorm is dit niet het geval.

Laat je bij de vierde vorm dood gaan of ga door voor het zwaard. Je hebt niet onbeperkt de tijd, dus het kan zo zijn dat je tijd op is. Als je 1 life point over hebt bij de vierde vorm, heb je verloren en word je verzorgd. Je krijgt toch zijn stem, vanwege je dappere optreden.

Een goede manier om de vierde vorm te verslaan, als je dat wilt, is met een prayer renewal potion of flask en een heleboel rings of recoil, mits je prayer level 49 of hoger is. Drink de renewal en doe steeds Redemption aan om jezelf in leven te houden terwijl de rings of recoil Koschei afmaken.

Swensen the Navigator

Swensen is in het huisje ten zuiden van markt. Praat met hem. Hij wil je navigatievermogen door middel van een doolhof op de proef stellen. Ga met de ladder naar beneden en neem deze portalen: zuid, west, oost, noord, zuid, oost, noord (S-W-E-N-S-E-N). Hierna heb je je stem binnen.

Doolhof

Peer the Seer

Peer the Seer staat voor zijn huisje ten zuidwesten van de markt. Hij wil je wijsheid aan de hand van een puzzel testen. Je mag hier geen spullen bij je hebben, maar hij kan alles voor je naar de bank toveren. Laat dit doen.

Probeer de deur van zijn huis te openen. Nu gaat hij aan de hand van een woordspelletje testen of je slim bent. Als je de test succesvol voltooit, krijg je de combinatie voor de deur, waar je ook weer wat raadsels moet doen. Los eerst zijn woordspelletje op. Kijk naar de letters in de woorden en kijk welke letter wel in het ene woord zit, maar niet in het andere. De antwoorden kunnen wind, fire, mind, mage, tree, life of time zijn. Als je het goed hebt, kun je naar binnen. Ga de ladder op.

Doorzoek de boekenkast voor een rode haring, kist voor een jug en het cupboard voor een emmer. Bestudeer ook het hoofd van de eenhoorn en de stier aan de muur van de kamer, je zult dan twee disks krijgen van verschillende kleuren. Het stuk draad, de pick, het speelgoedschip en de magneet die je in de kamer kunt vinden, heb je niet nodig.

Vul de jug bij de kraan naast het kastje en gooi de inhoud van de jug in de emmer. Nu heb je een 3/5th bucket. Vul dan de jug opnieuw en gooi het weer in de emmer. Het past er niet helemaal in: je zult nog 1/3e jug over hebben. Dit heb je nodig. Vernietig de emmer, pak een nieuwe uit het kastje en stop het restje van de jug weer in de emmer. De emmer heeft nu een inhoud van 1/5e. Vul de jug nog éénmaal en gooi het weer in de emmer. De emmer zal nu 4/5th zijn. Zet deze op de kist bij de ladder waar je vandaan kwam. Nu krijg je een vaas.

Puzzel

Kook de rode haring op het fornuis. Je krijgt nu een raar rood papje. Smeer die op de disk die nog niet rood is.

Ga nu de andere ladder af. Je ziet een Abstract mural. Doe de disks erop en je krijgt een vase lid. Ga nu weer naar boven. Vul de vaas met water en plaats het lid op de vaas. Ga naar de frozen table en doe de sealed vase op de tafel. Nu heb je een frozen key. Haal het ijs eraf door het te smelten met de range. Met deze sleutel kun je de andere deur uit. Doe dat en je krijgt Peers stem.

Einde

Ga terug naar Brundt en je bent eindelijk klaar!

Beloning: 2.812 Agility, 2.812 Attack, 2.812 Crafting, 2.812 Defence, 2.812 Fishing, 2.812 Fletching, 2.812 Constitution, 2.812 Strength, 2.812 Thieving en 2.812 Woodcutting xp. De xp krijg je in de vorm van lampen. Je kunt nu ook verschillende onderdelen van het Fremennik armour dragen, zoals een Warrior helm, Farseer helm, Berserker helm en Archer helm, Spined, Rock-shell en Skeletal. De boot naar Waterbirth Island is ook gratis. Als je terug naar Olaf the Bard gaat, zegt hij dat je weer een offer (bijvoorbeeld een raw shark) kunt brengen aan Fossegrimen. Dan krijg je een liedje waarmee je twee keer naar Rellekka kunt teleporteren. Je kunt ook Manta Rays en Sea turtles offeren voor meer teleports. Als je met je Ring of Charos (a) van de Garden of Tranquillity quest een bass offert, zal die tellen als shark.

Quest points: 3

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: The Fremennik Isles, Lunar Diplomacy, Olaf's Quest, Throne of Miscellania, Rag and Bone Man - Wishlist, Achievements van de Fremennik-provincie - Gemiddelde taken, Achievements van de Fremennik-provincie - Moeilijke taken

Over deze pagina

Met dank aan Arnail1, DJKnol, XD_ERROR_XD, pepijn, rodneyvld en wds444 voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.