The Hunt for Red Raktuber

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met Larry bij de pinguïnnenkooi in de dierentuin van Ardougne

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet Cold War en Sea Slug hebben voltooid. Je hebt ook 38 Thieving, 45 Construction en 45 Hunter nodig. A Fairy Tale Part II en Watchtower zijn handig

Benodigde spullen: Clockwork suit. Dat is de speelgoedpinguïn van Cold War, die je als pak gebruikt. Je kunt hem maken van een clockwork, 1 silk en een normale plank op een Crafting table 3 in de workshop van je huis. Clockworks kun je ook op je crafting table maken. Daar heb je een steel bar voor nodig. Verder heb je voor de quest 8 silk, vier normale planken, naald en draad nodig. Een naald in je toolbelt is niet voldoende. Dramen of Lunar staff (als je Fairy Tale Part III niet hebt gedaan) om met de fairy rings te reizen en teleporteerrunes naar de Watchtower zijn handig.

Larry zit vast in zijn trui en roept dat de pinguïns hun snode plannen gaan uitvoeren. Hij vertelt dat de andere medewerkers van de dierentuin hem in de trui hebben gestopt om hem tegen zichzelf te beschermen. Zeg dat je hem zult helpen. Hij vertelt dat hij op vakantie in Witchaven een reusachtige pinguïn heeft gezien toen hij aan het vissen was.

Begin

Ga naar het zuidwesten van Witchaven. Je ziet hier enorme voetsporen in het zand. Nu geloof je Larry. Vertel hem dit blijde nieuws. Larry denkt dat het een pinguïnonderzeeër is. Nu komt de directeur van de dierentuin, die Larry weer in de apenkooi wil opsluiten. De directeur gelooft jou ook niet als je zegt dat hij even in Witchaven moet gaan kijken. Uiteindelijk doet hij dat toch. Hij laat Larry vrij. Larry gaat uit zijn trui en zegt dat je weer naar de ijsberg moet om informatie te verzamelen.

Ga met je pinguïnnenpak naar de boot bij de rock crabs ten oosten van Rellekka. Gebruik de lodestone van Rellekka of de fairy ring DKS. Vaar vervolgens naar de ijsberg. Hier is Larry. Hij wil dat je er achter komt hoe je op de duikboot moet komen, hoe je hem opspoort en hoe je hem vernietigt. Ga in je pinguïnnenpak en glijd naar het noordwesten. Doorzoek de lawine om naar binnen te gaan.

Praat met de KGP interrogator in het westelijke kamertje. Hij gaat je de kunst van het ondervragen leren en wil je meteen op de proef stellen van wat je eerder hebt geleerd. Zeg dat je mee doet. Hij vertelt dat je een pinguïn van de duikboot moet ondervragen, waar ze contact mee hebben verloren. Deze pinguïn stond ineens op de stoep en kwam met een rare boodschap. Elke keer dat ze contact proberen te maken met de onderzeeër, verdwijnt de onderzeeër. Ze denken dat er een code is om op de onderzeeër te komen. Jij moet achter die code komen.

Ondervraging

De pinguïn zegt dat hij een bericht aan de Pescaling moest geven. Hij zegt dat de kapitein niet meer aan de Pescaling gehoorzaamd. Hij wil eenheid in de zeewezens brengen door de mensen te verwoesten. Jij moet de pinguïn zo ver zien te krijgen dat hij alles vertelt. Dat doe je door hem van jouw gelijk te overtuigen.

De pinguïn is er nu van overtuigd dat de kapitein de verkeerde keuzes heeft gemaakt. De pinguïn vertelt dat je de duikboot met de hoorn van de zee moet roepen. Daarna moet je de dans van de zee uitvoeren. Schrijf op wat hij zegt, dit heb je later nodig! Bij iedereen is het anders. Nu weet je hoe je op de duikboot moet komen. De KGP interrogator laat doorschemeren dat de hoorn van de zee op de kist naast hem ligt. Pak de spullen van de kist. Kijk welk hoedje de pinguïn op heeft en zet dat hoedje op. Dat hoedje moet je later namelijk ophebben.

Praat nu met muzikanten Ping en Pong in het noordoostelijke kamertje. Ze vertellen dat de pinguïns met kleine mensen uit warme plaatsen hebben gepraat, waarna de duikboot is gekomen. Je moet naar de War Room voor meer informatie. De bewaker buiten het kamertje bewaakt daar de deur voor. Je moet een slaapliedje voor de bewaker zingen, zodat je er langs kunt.

Ga een praatje maken met de bewaker. Na een gesprekje kom je achter waar hij van houdt, onthoud deze informatie goed en schrijf het eventueel op! Praat nu weer met Ping en Pong. Je moet hun liedje invullen. Een van de mogelijke combinatie van goede woorden is:

Rockhopper peeenguin, on the ice drop, when the ice breaks, your body will drop, chicklings will come circling, watching your fall, and down will come penguin, squirrels and all. Rockhopper peenguin, in the blue sea, bears are approaching, they want you for tea. You can defeat these terrible foes, with your secret weapon: a kiss on the nose. Rockhopper penguin, king of the sea, you are a way cooler than claws ever could be.

De bewaker valt nu diep in slaap. Open de deuren met de hendel. Praat nu met de dwergen in het oostelijke kamertje. Ze willen dat je bewijst dat je een spion bent. Ga je pak uit en praat weer met de dwergen. Ze vertellen dat ze gevangen zijn en voor de pinguïns moeten werken. Ze vertellen dat ze een onderzeeër moesten bouwen. Je zegt dat de onderzeeër de havens van RuneScape verwoest en je vraagt hoe je de onderzeeër stop kunt zetten. De dwergen zouden niet weten waarom ze dat zouden doen. Als je voor elke dwerg zo'n mooi pak maakt, willen ze het wel doen.

Ga de kamer uit. Je wordt nu uit de ijsberg gegooid en komt weer bij Larry uit. Vraag hem of hij de spreuk om je kleiner te maken ook van veraf kan uitspreken. Dat kan hij niet, maar misschien passen de dwergen wel in een groter pak en werkt dat ook. Je hebt 8 silk, vier planken en naald en draad nodig. Als je die hebt, moet je weer in je pak gaan.

Waggel en glijd terug naar de dwergen. Ga weer uit je pak en geef ze de spullen. Nu geeft de dwerg je een gereedschapskist met gereedschap dat je nodig hebt om de onderzeeër te saboteren. De onderzeeër zal hierdoor in de dichtbijzijndste haven weer omhoog komen. De dwerg legt je uit hoe je de onderzeeër moet saboteren. Doe het na op het bord in het midden van de kamer.

  1. Haal de wire box cover (deksel) er met de wrench (moersleutel) af
  2. Knip de groene en rode draadjes met de kniptang door
  3. Leid het reservedraadje van groen naar rood
  4. Tape de draadjes vast
  5. Pomp lucht in de pijp totdat het metertje in het rode staat.
  6. Draai aan het wiel totdat het in metertje in het groene staat, recht omhoog
  7. Haal de hendel over

Ga terug naar Larry. Hij zegt dat je nu uit moet zien te vissen waar de onderzeeër is. Je moet met Noodle gaan praten, de pinguïn die op de zwarte markt actief is en je het neppaspoort in Cold War gaf. Hij staat nog steeds ten zuidoosten van de lawine. Hij wil je woord dat zijn broeder op je kan rekenen wanneer dat nodig is. Zeg ja. Hij vertelt dat de locatie rechtsachter in de kamer vol kubussen en pinguïns is verborgen.

Betreed de ijsberg weer en laat je ID aan de bewaker bij het kamertje met de kubussen zien. Je moet nu rechtsachterin zien te komen zonder dat de bewakers je zien. Gelukkig zijn de bewakers redelijk blind. Ga via het noorden naar het helemaal oosten en ga een paar stappen naar het zuiden. Ga dan de eerstvolgende gang westelijk en verder naar het zuiden. Doorzoek de tafel in het zuidoostelijke kamertje om een telegram te krijgen. Ga via dezelfde route weer ongezien naar buiten. Als dat niet lukt, raak je je telegram kwijt en moet je het opnieuw proberen.

Telegram

Laat het telegram aan Larry zien. Hij zegt dat je naar de kust van Yanille moet gaan. Doe dat. Neem je pak weer mee en zorg er voor dat je hetzelfde hoedje draagt als de pinguïn die je hebt ondervraagd. Larry staat ten oosten van de muur, tegenover de zuidelijke punt. Blaas dan voor de duikboot. De duikboot zal omhoog komen. Doe de groeten die de pinguïn je heeft verteld. Nu verschijnt de onderzeeër. Als dat niet zo is, moet je kijken of je het goede hoedje op hebt en de goede groeten hebt uitgebracht.

Larry

Ga in de onderzeeër de ladder op en loop naar het oosten van de onderzeeër. Praat hier met de kapitein. Hij zegt dat je bent gekomen om iedereen te redden. Je bent gezonden door de pinguïns op de ijsberg. Lieg of vertel de waarheid. Na een hoop gezaag beland je in het gevang. Ze hebben je gereedschapskist afgepakt. Doorzoek de kapstok in het westen om een aantal vervangende spullen te krijgen.

Open de celdeur met de zwaardvis die je hebt gevonden. Ga nu naar het paneel.

  1. Haal de wire box cover (deksel) er met de krabbenklauw af
  2. Snijd de groene en rode draadjes met de haaientand door
  3. Leid de elektrische aal van groen naar rood
  4. Bind de draadjes vast met het zeewier
  5. Pomp met de pufferfish lucht in de pijp totdat het metertje in het rode staat
  6. Draai met de octopus aan het wiel totdat het in metertje in het groene staat, recht omhoog
  7. Stop de zwaardvis in het gat van de hendel en haal hem over

De onderzeeër gaat nu naar een tropisch eilandje. Je komt hier een paar kwaadaardige pinguïns tegen, die Larry gevangen hebben genomen. Je komt er achter dat je eigenlijk voor de pinguïns hebt gewerkt en de onderzeeër gewoon hebt teruggebracht nadat die door de gestoorde kapitein was gejat. De dwergen zaten ook in het complot. Zij zijn van de Red Axe, waar je in dwergenquests ook al van hebt gehoord. De pinguïns nemen Larry mee om hem te ondervragen en laten jou lekker op het eilandje zitten.

Gelukkig zie je een als boom verklede ijsbeer. Hij heet Chuck. Praat met hem. Hij zegt dat hij zich heeft verkleed om van jouw en Larry's vorderingen op de hoogte te blijven. Hij is van de PBJ, die met Larry samenwerkt om de pinguïns tegen te houden. Chuck vertelt dat ze Larry nu mee hebben genomen naar het Moederland van de pinguïns, waar jij niet heen kunt. Je vaart nu op de buik van de ijsbeer terug naar de dierentuin van Ardougne. Hij vertelt dat hij nu Larry's taken overneemt totdat Larry terug is.

IJsbeer

Beloning: 3.000 Construction, 1.500 Hunter en 2.000 Thieving xp. Je kunt nu bij een nieuw jachtgebied bij de ijsberg. Hier kun je op pinguïns jagen. De leuke hoedjes uit de quest mag je ook houden. Ook kun je elke week een ijsbeer in één van de putten in RuneScape opsporen. Hier krijg je 1 extra penguin point van de distraction and diversion Penguin Hide and Seek voor. Ook twee keys voor Treasure Hunter.

Quest points: 1

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Back to the Freezer, Some Like It Cold

Over deze pagina

Met dank aan Skythepro, NL Nightmare, Fortesviros, GreenEagles, Miedo en Vginside voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.