One of a Kind

Moeilijkheidsgraad: Zeer moeilijk

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met Mr. Mordaut in de kamer onder de trap in de kelder van het museum van Varrock.

Startpunt op wereldkaart: Het startpunt staat niet op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet King's Ransom, Missing, Presumed Death, A Tail of two Cats en The World Wakes hebben voltooid. Je hebt ook 40 Divination, 67 Dungeoneering, 74 Summoning en 81 Magic nodig. Je moet tegenstanders met een combat level van 98 en één monster van level 133 kunnen verslaan. Als je de complete beloning wilt, moet je de quest Ritual of the Mahjarrat gedaan hebben.

Benodigde spullen: Emerald, een enchanted catspeak amulet, wapens en armour, voedsel, ghostspeak amulet. Bescherming tegen dragonfire zoals een antifire potion of anti-dragon shield is sterk aangeraden. Zorg ervoor dat je naar Port Phasmatys kunt. Ook is het handig als je naar veel plaatsen met lodestones kunt teleporteren.

Begin

Nadat je het kantoortje van Mr. Mordaut binnen bent gekomen, zal hij vertellen dat hij bij zijn onderzoek naar de Dragon riders het dagboek van Hannibus heeft ontdekt, de enige overgebleven Dragon rider. Mr Mordaut vraagt of je hem wilt helpen Hannibus te vinden. Ga hiermee akkoord.

Mr. Mordaut

Je krijgt nu het dagboek van Hannibus. Lees deze door. Hierin vertelt Hannibus dat hij achterna gezeten wordt door de Mahjarrat Enakhra en dat hij op de vlucht is voor haar.

Mr Mordaut vertelt dat Enakhra hem waarschijnlijk gevonden heeft en in een stenen beeld heeft veranderd als trofee voor Zamorak. Het beeld is echter nooit afgeleverd. Mr Mordaut heeft bij toeval een document gevonden waarin stond dat Robert the Strong een stenen beeld vond van een onbekend ras op een van zijn reizen. Volgens Mordaut heeft hij dit beeld toen meegenomen naar zijn bibilotheek voor onderzoek. Vertel Mordaut dat we naar Bob the cat moeten, aangezien dat de reincarnatie van Robert the Strong is.

Zoeken naar de bibliotheek van Robert the Strong

Nu moeten we Bob op zien te sporen. Dit heb je al eens eerder gedaan in de quest A tail of two cats. Hiervoor heb je je catspeak amulet (e) nodig. Gebruik de optie ´Open´. Door op de snorharen te klikken verschuift het pijltje naar links of rechts. Wanneer de ogen beginnen te gloeien weet je dat Bob in die richting te vinden is. Doe dit totdat je Bob gevonden hebt en vraag hem naar de bibliotheek. Hij zal je vertellen dat hij zich niks kan herinneren van zijn vorige leven als Robert de Strong. Hij is gewoon een kat met een mens waar hij op moet letten. Vraag daar meer over. Bob heeft een bijzonder gevoel bij het huisje waar zijn baasje Unferth leeft. Dit huisje kun je vinden in het noorden van Burthorpe, boven het Agility-parcours.

Praat met Unferth en vertel hem dat je naar een geheime bibliotheek op zoek bent. Hij weet van niks en zegt dat hij ook zeker geen romans heeft over ogreromantiek. Zeg dat je daar niet geïnteresseerd in bent en vraag hem of Bob vreemde gewoontes had in het huisje. Unferth vertelt dat hij altijd op de begane grond bleef. Nu moet je het huisje gaan onderzoeken. Sloop 'per ongeluk' de tafel, de boekenkast en de open haard. Unferth kookt van woede en vermoedt dat je vervolgens het tapijt aan stukken gaat scheuren. Doe dit. Er verschijnt nu een verborgen luik. Klim naar beneden.

Bibliotheek van Robert the Strong

Je hebt de bibliotheek van Robert gevonden. Het beeld van Hannibus is hier inderdaad opgeborgen. Doorzoek het bureau in het midden van de kamer. Je krijgt een stuk papier geschreven door Robert te zien. Hierop staat beschreven hoe je de vloek over de versteende Dragon Rider op kunt heffen. Je moet een bepaald zinnetje zeggen en je hebt twee voorwerpen nodig. Het eerste voorwerp heb je als het goed is al bij je, namelijk een emerald. Echter wist Robert niet wat het tweede voorwerp was en heeft hier een raadseltje over gekregen van een Seer. Het antwoord op dit raadsel is roest. Loop naar het wapenrek naast de trap en haal de roest er af. Doe de roest op je emerald, die vervolgens verandert in een Animate rock scroll.

Roberts bibliotheek

Ga nu naast het beeld staan en lees de spreuk. Hannibus bedankt je nadat je hem hebt bevrijd. Hij zat daar al sinds het einde van het Tweede Tijdperk. Wanneer je hem vertelt dat hij nu in het Zesde Tijdperk leeft, realiseert hij zich dat er veel veranderd moet zijn. Hij wil weten wat er van zijn soort, de Illujanka, is overgebleven. Vraag wat er nu gaat gebeuren. Hannibus wil weten waar hij heen moet met zijn toekomst. Stel voor dat hij terugkeert naar zijn vroegere woonplaats.

Zoek in de boekenkasten in het oosten om een Dragonkin Primer te krijgen, Hierin staan een paar woorden uit de taal van de Dragonkin die Robert vertaald heeft, samen met een zinnetje dat jij later moet zien te ontrafelen. Zoek vervolgens in de boekenkast in het westen om iets over de Dragonkin te lezen. Hierin staat dat ze via werelden kunnen reizen. Robert zou graag eens met de enorme oude standbeelden in de wereld praten om er achter te komen hoe. In het westen is ook een boek over Robert en de thuiswereld van de mensen, Teragard. Kijk ten slotte op de kaart achter Hannibus. Ga weer naar Hannibus om over je vondsten te praten.

Er zijn nu twee dingen die je moet doen. Ten eerste moet je het zinnetje wat op de eerste bladzijde van de Dragonkin Primer staat zien te vertalen en onderzoeken wat dit te betekenen heeft. Ten tweede moet je op zoek naar de standbeelden waarover Robert het heeft in het document in de westelijke boekenkast. Gebruik de optie ´Translate toggle´ op je Dragonkin Primer. Hierdoor worden drie van de vijf woorden in het zinnetje waar we naar op zoek zijn vertaald: ___ Dragon ___ Dungeon Forinthry. Je moet dus in ieder geval naar de Forinthry dungeon, dat is duidelijk. Deze is te vinden in de Wilderness.

Forinthry dungeon

Zet, op je Dragonkin Primer na, al je spullen op de bank en teleporteer naar de lodestonde in de Wilderness. Loop vervolgens naar het westen. Je kunt ook vanaf het begin van de Wilderness naar de grot toe lopen. Ga de grot binnen. Dit kan alleen als je niet ingevecht bent. Als je eenmaal in de grot bent, loop je naar het oosten. Je krijgt een bericht of je door wil gaan met de quest. Klik op ja. Hannibus loopt nu op een Green dragon af. De draak vertelt hem over bezoeken van de Scheppers, die experimenteerden op draken en hun bevindingen opschreven op stenen. Loop nu naar de steen in het zuidoosten. Als je er langsloopt, verschijnen er woorden van de Dragonkin op. Nadat je deze woorden gebruikt met je Dragonkin Primer kom je er achter dat je naar het zuiden van de Brimhaven Dungeon moet.

Brimhaven Dungeon

Pak wat voedsel, armour, antifire potion en/of antidragon shield van de bank. We moeten drie iron dragons gaan doden.

Ga naar de iron en steel dragons in de Brimhaven dungeon. Je krijgt opnieuw een berichtje of je door wilt gaan met de quest. Klik weer op ja. Hannibus wil nu in contact komen met een Steel dragon, maar het beest is nogal woest. Hannibus wil de draak eerst kalmeren maar daarvoor moet jij hem beschermen. Drink je antifire potion of doe je beschermende schild aan en dood drie iron dragons.

Steel dragon

Na wat aanmoedigingen van jou lukt het Hannibus om de steel dragon te kalmeren en praat hij met het beest. De draak beschrijft hoe de Dragonkin metaal in eieren gieten en slechts een paar jongelingen overleven. Loop nu een eind naar het zuidwesten, richting de ingang van de resource dungeon, om opnieuw een stuk tekst van de Dragonkin te vinden. Deze tekst verschijnt opnieuw in je Dragonkin Primer. De vertaalde woorden 'First Dragon' duiden op de Queen black dragon. Je moet dus naar de Grotworm Lair, ten oosten van Rimmington en ten westen van Port Sarim.

Grotworm lair

Daal af tot het einde van de Grotworm Lair, waar de Summoning portal naar de Queen Black Dragon zich bevindt. Klik op de portal en klik opnieuw ja als er gevraagd wordt of je door wilt met de quest. Hannibus wilt niet dat de Queen Black Dragon wakker wordt, dus gaat hij proberen te communiceren via haar dromen. Dit gaat echter fout. De draak neemt de controle over Hannibus. Zeg via Hannibus tegen de Queen Black Dragon dat haar vragen wilt stellen en vraag of ze weet hoe je tussen werelden reist. Vraag daarna over de Dragonkin. Dat vindt de Queen Black Dragon niet zo'n leuk onderwerp. Zij hebben haar kinderen gemarteld en naar een geheime grot op Dragontooth Island gebracht. Hannibus weet de Queen Black Dragon weer in slaap te brengen.

Dragontooth island

Ga naar Dragontooth Island. Dat kan via de teleportoptie op de skillcape van Dungeoneering of via Port Phasmatys. Praat in Port Phasmatys met de Ghost captain op de pier naar Dragontooth Island. Als je de moeilijke taken van Morytania nog niet hebt gedaan, moet je hiervoor een ghostspeak amulet meenemen.

Loop naar het zuidoosten van het eilandje waar je de grot zal vinden. Je komt nu bij drie Celestial Dragons terecht. Hannibus zegt dat hij nooit eerder met Celestial Dragons gecommuniceerd heeft en wilt eerst zien wat hij van deze draken kan verwachten. Je moet ze aanvallen, maar niet doden, tot het balkje 'Hannibus's progress' gevuld is. Drink dus een antifire potion of pak je anti-dragon shield en val er één aan. Als je hem per ongeluk bijna doodt, neem je een andere. Als het gelukt is zal Hannibus met de draak praten. Echter valt er geen nieuw spoor te vinden. Dit betekent dat je nu naar de standbeelden op zoek moet gaan.

Celestial Dragons

Standbeelden

De standbeelden waarover wordt gesproken door Robert the Strong zijn de mysterious statues die je al eerder bent tegengekomen in de King's Ransom quest. Er zijn vier standbeelden over Gielinor. De eerste kun je vinden ten westen van Camelot castle. De tweede staat ten zuiden van ingang van de Fishing Guild dichtbij Ardougne. De derde staat ten noorden van de Tower of Life ten zuiden van Ardougne en de laatste is te vinden in Brimhaven, ten westen van de House portal. Pak de Animate rock scroll van je bank en ga hiermee naar twee van de vier locaties. Gebruik de spreuk als je naast het beeld staat, net zoals je bij Hannibus deed. De beelden zullen vragen of je een Dragonkin, TokHaar of mens bent. Het maakt niet uit wat je kiest. Zorg ervoor dat je de beelden draait en ze zullen je bedanken. De beelden zullen je vertellen over de Sleeper. De Sleeper is te vinden op de plek waar de beelden heen kijken nadat je ze gedraaid hebt; dit is Entrana.

Mysterious statue

Zet al je armour en wapens op de bank, maar neem de Animate rock scroll mee. Neem de boot bij de monniken in Port Sarim. Loop naar het noordwesten van het eiland. Je ziet nu 'the Sleeper' in het water. Gebruik weer de animate rock spreuk en het standbeeld zal je vertellen dat de King Black Dragon meer weet over het reizen tussen werelden. Dit is toevallig genoeg de draak die Hannibus vroeger bereed voor hij vluchtte voor Enakhra.

King Black Dragon

Teleporteer naar Edgevile en neem wat wapens, armour en voedsel mee. Ga naar het artefact ten noorden van de Monastery dat je naar de King Black Dragon lair brengt. Kies weer ja als je het berichtje krijgt of je verder wilt met de quest. Hannibus is blij om de King Black Dragon terug te zien. De King Black Dragon vermoedt dat Hannibus wat van hem wil en vindt het jammer dat hij je niet op mag eten. Toch helpt hij jullie. De draak die tussen werelden kan reizen is de laatst overgebleven white dragon Therragorn. De King Black Dragon heeft haar ooit diep in de wildernis opgesloten, zodat ze niet gedood zou worden. Let nu goed op. Nadat de King Black Dragon je naar de plaats van de grot waar Therragorn zich bevindt brengt en hij zelf weer verdwijnt, zal je in de Wilderness verschijnen. Je hoeft maar twee stappen te lopen om in de grot te komen waar je weer veilig bent.

Therragorn

Zodra je de grot binnenloopt reageert Therragorn heel erg schuw en wilt ze dat je weggaat. Zeg dat ze moet luisteren naar Hannibus. Ze herkent de naam en is bereid jullie te helpen. Therragorn gaat ermee akkoord dat ze Hannibus naar zijn eigen wereld brengt, mits zij daar mag blijven. Dan verschijnen er plotseling drie Dragon Hunters. Jij mag ze een kopje kleiner maken. Ze gebruiken abilities, maar zijn niet heel sterk. Als je ze verslagen hebt neemt Therragorn jou en Hannibus op haar rug en vertrekken jullie. Boven Daemonheim worden jullie echter neergehaald door de Dragonkin Kerapac.

Kerapac

Als je weer bijkomt sta je in een warped verdieping diep onder Daemonheim. Vraag hoe het met Hannibus gaat. Hij is gewond en zal sterven zonder hulp. Kerapac zal hem helpen als jij Kerapac helpt. Zeg dat je akkoord gaat. Loop Kerapac nu achterna.

Kerapac

Hij leidt je naar een kamer waar Strisath, de Dragonkin die je eerder gezien hebt in de quest Missing, Presumed Death, weer in een kooi opgesloten zit. Kerapac wilt nu een experimentje met je uitvoeren. Omdat Guthix je in de quest The World Wakes speciale krachten heeft gegeven, denkt Kerapac dat jij het effect wat optreedt bij Dragonkins wanneer een 'False user' de Stone of Jas gebruikt, kan verminderen door gemodificeerde Dragonkin memories te gebruiken op aggresieve Dragonkin. Dit mag je nu testen op Strisath. Verzamel 25 dragonkin memories door de wisps te harvesten, net zoals je dat doet met Divination. Gebruik deze vervolgens op Strisath.

Strisath

Praat nu weer met Kerapac als je klaar bent voor het laatste gevecht. Je hebt hier niet veel voedsel of potions voor nodig. Je verschijnt nu op de plek waar Guthix gestorven is, met een Echo of Jas tegenover je. De Echo is een uiting van de vloek die over de Dragonkin heerst wanneer iemand de Stone of Jas gebruikt. Het gevecht is niet al te lastig. Soms verschijnt er één van de False users, namelijk Saradomin, Zamorak of Lucien, die de Echo geneest of helpt in het gevecht. Als de Echo dood is, keer je terug naar de warped floor, waar Strisath al een stuk rustiger is. Echter is de vloek verzwakt, maar nog lang niet weg. Kerapac vertelt dat hij misschien de onvruchtbaarheid van de Dragon riders op kan lossen als Hannibus bij hem blijft, zodat Kerapac hem kan bestuderen.

Wanneer je het gevecht voortijdig verlaat, staat Kerapac bij de tenten bij Deamonheim op je te wachten om je terug te brengen.

Buiten

Nadat je met Hannibus een stukje gaat wandelen om alles te laten bezinken komt Therragorn aanvliegen met een familielid van Hannibus. Ze wilt dat hij terugkeert naar hun wereld, maar Hannibus twijfelt door het aanbod van Kerapac. Nu moet jij de beslissing maken of Hannibus bij Kerapac blijft of terug gaat naar zijn woonplaats. Dit zal waarschijnlijk invloed hebben op vervolgquests.

Hannibus' beslissing

Quest voltooid!

Beloning: 90.000 Magic, 80.000 Summoning, 45.000 Dungeoneering en 5.000 Divination xp. De Divination xp kun je met een lamp krijgen. Ook krijg je een Dragon Rider amulet. Naast een 4.0% critical bonus in alle combatstijlen en een hoge prayer bonus zorgt dit amulet er ook voor dat je meer xp krijgt wanneer je dragon bones begraaft. Ook zal de ability 'Breathe Fire' meer schade toebrengen. Als je het amulet kwijtraakt kun je het bij Mr. Mordaut terugkrijgen voor 500.000 gp. Je krijgt ook toegang tot een dungeon op Dragontooth island waar je Celestial Dragons kan doden. Deze droppen onder andere Dragon Rider armour en Celestial handwraps. Twee Treasure Hunter keys.

Quest points: 1

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Sliske's Endgame


Extra informatie

Als je Ritual of the Mahjarrat voltooid hebt kun je ook 35.000 bonus-xp in een skill naar keuze krijgen. Dit doe je door na de quest met The Sleeper, het standbeeld in het water op Entrana, te praten. Hiervoor krijg je 25.000 bonus-xp. Door de vier mysterious statues in de wereld goed te draaien, krijg je nog eens 10.000 bonus-xp. Dit kan tijdens en na de quest.

Over deze pagina

Geschreven door Joost, met dank aan rangedsaf, Nick, Pancho1987, Spartur, onder koffer en opper007 voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.