de enige echte "hoe maak ik een blog" guide.

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Marni42
Berichten: 2908
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 11:47
RS: Marni42 (OSRS)
Oude naam: Lieke1999

de enige echte "hoe maak ik een blog" guide.

Bericht door Marni42 »

Welkom op de hoe maak ik een blog guide
Gemaakt door Lieke1999

Inleiding
[/size]
In deze guide ga ik jullie proberen zo goed mogelijk uit te legen hoe je een mooie blog krijgt. Ik ga het hebben over de lay-out en wat er in je blog moet staan en andere opties. Veel plezier met lezen en ik hoop dat veel mensen nu een blog gaan maken nadat ze mijn guide gelezen hebben.
Wat is een blog?
Bij een blog geef je informatie aan andere spelers over zowel runescape dingen als niet- runescape dingen. Zo kan je wat over jezelf vertellen, want mensen vinden het nu eenmaal leuk om te weten wie er achter dat schermpje zit .
Natuurlijk vertel je in het algemeen wel meer over runescape omdat dit natuurlijk een runescape gerelateerd forum is. Zo kan je je stats, goals, bank en nog veel meer laten zien. Mensen kunnen dan zeggen wat zij ervan vinden en je supporten. Maar dat is niet het leukste van een blog. Het allerleukste van een blog is dat je jezelf kan zien evolueren. Je ziet je bank groeien en je kan nog eens terug kijken naar afbeeldingen van bijvoorbeeld een oude 99 skill party. Maar het allerbelangrijkste is, heb veel plezier.
Wat komt er in je blog?
Wat er in je blog komt te staan moet je vrijwel zelf weten maar sommige dingen zie je bijna in elke blog en die noem ik hier op en wat je er eventueel nog meer in kunt zetten. Heb je zelf een idee, Wil je heb dan posten dat andere mensen er misschien ook wat aan hebben?


1. In je blog zit altijd een titel, die komt bovenaan de blog.
2. In je blog zit ook altijd een stukje over jezelf. Wil je liever niet te veel van je zelf kwijt, Dan kan je ook een stuk(je) over je Runescape popetje schijven bijvoorbeeld hoe hij heet en hoelang hij bestaat en of het een pure, skiller of een main is.
3. Een van de belangrijkste in je blog zijn je goals & je skills. Hier kijken mensen het meest na en moet dus goed en er netjes uit zien.
4. Een plaatje van je bank kan ook altijd leuk zijn zodat mensen kunnen zien of je een goede bank hebt. (Wil je dit niet of vind je het niet nodig, doe het dan vooral niet)
5. Natuurlijk zit er in je blog een:
-titel
-plaatjes
-tekst
-kopjes
-en een slot.

Nu weet je een beetje wat de standaard dingen in je blog zijn. Wil je iets anders als hier in staat en wil je dat met de rest van deze guidelezers delen? Zeg het gewoon en je idee komt erbij.

De lay-out van je blog
De lay-out van je blog is heel belangrijk want als mensen dit zien
In- of uitklappen • voorbeeld
H0i W3lk0m oP MijN Bl0g
(dit is alleen de titel eventjes omdat ik anders teveel moest doen maar misschien doe ik later het voorbeeld wat uitgebreider)

het is dan beter om het iets anders tedoen bijvoorbeeld een kleur die wat fijner leest en gewoon letters gebruiken en geen hoofdletters/cijfers.
In- of uitklappen • voorbeeld hoe je het beter kunt doen
Welkom op mijn blog
Ook moet je niet bij elk kopje een nieuwe tekstkleur doen, want dan wordt het veel te on-duidelijk. Ook is het aangeraden altijd je spellingscontrole over de teksten te doen.

Hier geef ik een 2 verschillende voorbeelden van een lay-out:
In- of uitklappen • lay-out met tabelen
welkom op mijn blog

Ook dit is eventjes alleen de titel en word uitgebreider. Een lay-out met tabellen is meestal wat drukker als een gewone lay-out maar is wel lekker origineel omdat weinig mensen het gebruiken.

En de meest gebruikte lay-out zoals in deze guide ook gebruikt word:
In- of uitklappen • gewone lay-out
welkom op mijn blog
Dit is een van de meest gebruikte lay-out en is niet heel origineel maar het is wel wat ""rustiger"" dan de lay-out met tabelen.

Wil je nog meer van een lay-out te weten komen? Kijk dan zeker eventjes hier.
Plaatjes & skillbars en meer voor je blog
Je zat laats de blog van iemand te kijken en die had een soort balkje met 78% staan met een vuistje ervoor. Jij dacht wat is dit? Nou dat zal ik je vertellen. Dat was een skill bar die aangeeft hoeveel procent diegenen nog moet naar het volgende level of naar zijn goal. Er zijn veel heel veel verschilende plaatjes die je in je blog kunt gebruiken. Van skill bars tot item goals.

hier een plaatje van verschillende dingen:
In- of uitklappen • skill signature
Afbeelding
In- of uitklappen • Clan signature
Afbeelding
In- of uitklappen • Runescape race signature
Afbeelding
In- of uitklappen • item goals signature
Afbeelding
In- of uitklappen • runescape goal signature
Afbeelding
In- of uitklappen • skill bar signature
Afbeelding
In- of uitklappen • runescape home world signature
Afbeelding
In- of uitklappen • runescape all skils slide show
Afbeelding
Nu je kennis gemaakt hebt met verschillende plaatjes kun je kiezen welke jij in jou blog zou willen en welke niet. De plaatjes kun je hier krijgen, je kan via die site ook aanpassingen doen bijvoorbeeld de achtergrond een ander kleurtje geven en bij de skill plaatjes een andere poppetje kiezen.
:cry: slot :cry:
[/size]
Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor het lezen van mijn blog. Ik vond het erg leuk om te doen en hoop dat veel mensen hier iets aan hebben. Vergeten jullie niet als je je blog gemaakt hebt via deze guide om hem door te sturen naar mij want dan neem ik zeker een kijkje. Veel succes met het maken van jou blog en ik hoop dat als je een foutje of een plaatje niet meer werkt het eventjes komt zeggen.
Deze guide is voor het laats ge-update op Maandag 8 augustus 11:27
Laatst gewijzigd door Marni42 op maandag 8 augustus 2011, 11:27, 6 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Dankje RoyenRoy





Afbeelding
KLIK OP HET PLAATJE OM NAAR MIJN 99 HP GMAULER BLOG TE GAAN.
Afbeelding
http://www.runescape.com/img/main/membe ... ty/8.png?1
Afbeelding
[/uitklappen][/center]
Thijsie2100
Berichten: 591
Lid geworden op: woensdag 16 juli 2008, 15:49
Clan: LTF

Re: de enige echte "hoe maak ik een blog" guide!!!!!

Bericht door Thijsie2100 »

Origineel bedacht :D/
Afbeelding
Marni42
Berichten: 2908
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 11:47
RS: Marni42 (OSRS)
Oude naam: Lieke1999

Re: de enige echte "hoe maak ik een blog" guide!!!!!

Bericht door Marni42 »

bedankt ik hoop dat veel mensen dit vinden en gaan gebruiken maar aan de post te zien is hij nog niet echt super bekent :cry: maar dat komt nog wel hoop ik
Afbeelding
Dankje RoyenRoy





Afbeelding
KLIK OP HET PLAATJE OM NAAR MIJN 99 HP GMAULER BLOG TE GAAN.
Afbeelding
http://www.runescape.com/img/main/membe ... ty/8.png?1
Afbeelding
[/uitklappen][/center]
Gebruikersavatar
Fratske
Berichten: 1053
Lid geworden op: zaterdag 21 februari 2009, 17:36
Oude naam: reser007

Re: de enige echte "hoe maak ik een blog" guide!!!!!

Bericht door Fratske »

lieke1999 schreef:In deze guide ga ik jullie proberen zo goed mogelijk uit te legen hoe je een mooie guide krijgt.
Moet BLOG zijn, toch?
Verder wel leuk bedacht. Misschien hier en daar wat meer info ofzo? Misschoen kort uitleggen wat een blog is? Ik neem aan dat niet iedereen dit weet...
Toch wel een 6.5/10 ;)
Hondjes <3
[/color][/size]
Marni42
Berichten: 2908
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 11:47
RS: Marni42 (OSRS)
Oude naam: Lieke1999

Re: de enige echte "hoe maak ik een blog" guide!!!!!

Bericht door Marni42 »

reser007 schreef:
lieke1999 schreef:In deze guide ga ik jullie proberen zo goed mogelijk uit te legen hoe je een mooie guide krijgt.
Moet BLOG zijn, toch?
Verder wel leuk bedacht. Misschien hier en daar wat meer info ofzo? Misschoen kort uitleggen wat een blog is? Ik neem aan dat niet iedereen dit weet...
Toch wel een 6.5/10 ;)
bedankt ik werk de blog al iets meer uit en die fout heb ik ook verbetert. bedankt nog
Afbeelding
Dankje RoyenRoy





Afbeelding
KLIK OP HET PLAATJE OM NAAR MIJN 99 HP GMAULER BLOG TE GAAN.
Afbeelding
http://www.runescape.com/img/main/membe ... ty/8.png?1
Afbeelding
[/uitklappen][/center]
-Stan
Berichten: 6869
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:30
Oude naam: DNL

Re: de enige echte "hoe maak ik een blog" guide!!!!!

Bericht door -Stan »

Wat dacht je van hoofdletters, interpunctie en grammatica?
Marni42
Berichten: 2908
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 11:47
RS: Marni42 (OSRS)
Oude naam: Lieke1999

Re: de enige echte "hoe maak ik een blog" guide!!!!!

Bericht door Marni42 »

hoofdletters zitten in mijn guide of bedoel je in de blog?? kan je misschien iets duidelijker zijn?
Afbeelding
Dankje RoyenRoy





Afbeelding
KLIK OP HET PLAATJE OM NAAR MIJN 99 HP GMAULER BLOG TE GAAN.
Afbeelding
http://www.runescape.com/img/main/membe ... ty/8.png?1
Afbeelding
[/uitklappen][/center]
Gebruikersavatar
Fratske
Berichten: 1053
Lid geworden op: zaterdag 21 februari 2009, 17:36
Oude naam: reser007

Re: de enige echte "hoe maak ik een blog" guide!!!!!

Bericht door Fratske »

In- of uitklappen •
lieke1999 schreef:
Wat is een blog?
Een blog is een soort van "agenda" die ja aan andere laat zien. Hierin komt je naam je levels je goals en veel meer in te staan zodat andere kunnen kijken en helpen. Verder is het zelfs al leuk om je blog te schijven. De reden waarom de meeste een blog maken is om te pronken met hun skills. Maar dat is de reden van een blog niet, want een blog is er voor de lol en om je skills bij te houden. Meer is het dus eigenlijk niet.

Super, bedankt om m'n raad op te volgen. Nu krijg je een 7 van me ;D
Hondjes <3
[/color][/size]
Marni42
Berichten: 2908
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 11:47
RS: Marni42 (OSRS)
Oude naam: Lieke1999

Re: de enige echte "hoe maak ik een blog" guide!!!!!

Bericht door Marni42 »

reser007 schreef:
In- of uitklappen •
lieke1999 schreef:
Wat is een blog?
Een blog is een soort van "agenda" die ja aan andere laat zien. Hierin komt je naam je levels je goals en veel meer in te staan zodat andere kunnen kijken en helpen. Verder is het zelfs al leuk om je blog te schijven. De reden waarom de meeste een blog maken is om te pronken met hun skills. Maar dat is de reden van een blog niet, want een blog is er voor de lol en om je skills bij te houden. Meer is het dus eigenlijk niet.

Super, bedankt om m'n raad op te volgen. Nu krijg je een 7 van me ;D
natuurlijk kan er altijd wat beter maar ik werk nu ook nog hard aan mijn guide bedankt voor de 7
Afbeelding
Dankje RoyenRoy





Afbeelding
KLIK OP HET PLAATJE OM NAAR MIJN 99 HP GMAULER BLOG TE GAAN.
Afbeelding
http://www.runescape.com/img/main/membe ... ty/8.png?1
Afbeelding
[/uitklappen][/center]
-Stan
Berichten: 6869
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:30
Oude naam: DNL

Re: de enige echte "hoe maak ik een blog" guide!!!!!

Bericht door -Stan »

lieke1999 schreef:hoofdletters zitten in mijn guide of bedoel je in de blog?? kan je Misschien iets duidelijker zijn?
Overal, ook in je posts.
Marni42
Berichten: 2908
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 11:47
RS: Marni42 (OSRS)
Oude naam: Lieke1999

Re: de enige echte "hoe maak ik een blog" guide!!!!!

Bericht door Marni42 »

DNL schreef:
lieke1999 schreef:hoofdletters zitten in mijn guide of bedoel je in de blog?? kan je Misschien iets duidelijker zijn?
Overal, ook in je posts.
In mijn post gebruik in hoofdletters bij de namen en beginvan de zin
Afbeelding
Dankje RoyenRoy





Afbeelding
KLIK OP HET PLAATJE OM NAAR MIJN 99 HP GMAULER BLOG TE GAAN.
Afbeelding
http://www.runescape.com/img/main/membe ... ty/8.png?1
Afbeelding
[/uitklappen][/center]
-Stan
Berichten: 6869
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:30
Oude naam: DNL

Re: de enige echte "hoe maak ik een blog" guide!!!!!

Bericht door -Stan »

Ja leuk maar nu haal je maar 1 van de 3 dingen die ik opnoemde er uit.
2 bad4 u
Berichten: 68
Lid geworden op: woensdag 11 augustus 2010, 14:56

Re: de enige echte "hoe maak ik een blog" guide!!!!!

Bericht door 2 bad4 u »

Leuke guide,
mooi gedaan. =D
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Re: de enige echte "hoe maak ik een blog" guide!!!!!

Bericht door Flipo »

Wat komt dit toch overeen met mijn guide :P. Alleen dan op een andere manier :S.
Ik moet zeggen, ik was ook van plan om een guide te maken over hoe je een mooie blog maakt, nu moet ik nog maar eens nadenken of ik dat nog wel ga doen nadat jij er al een hebt gemaakt #-o.

Verder gewoon goed. 6.8/10
Gebruikersavatar
Fratske
Berichten: 1053
Lid geworden op: zaterdag 21 februari 2009, 17:36
Oude naam: reser007

Re: de enige echte "hoe maak ik een blog" guide!!!!!

Bericht door Fratske »

Flipo schreef:nu moet ik nog maar eens nadenken of ik dat nog wel ga doen nadat jij er al een hebt gemaakt #-o.
Kan je toch gewoon doen? Hoe meer guides ervan, hoe meer mensen een blog maken? En tis ook best een origineel onderwerp dusjah :P. En dan kan je ook eens naar beide guides kijken achteraf. Leuk om te zien. Ik zou zeggen: doen! Tenzij je ook nog andere onderwerpen had voor een guide. Maar als je echt graag een guide wilt, en dit onderwerp interessant vindt, waarom niet dan?
Hondjes <3
[/color][/size]
raoul268
Berichten: 430
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2008, 17:22
RS: iGorillazz (p2p)
Clan: Skill2Kill

Re: de enige echte "hoe maak ik een blog" guide!!!!!

Bericht door raoul268 »

Originele guide! Ik vind de titel wel wat overdreven.
Afbeelding
^^
Lmao winter :3
Gebruikersavatar
Fratske
Berichten: 1053
Lid geworden op: zaterdag 21 februari 2009, 17:36
Oude naam: reser007

Re: de enige echte "hoe maak ik een blog" guide!!!!!

Bericht door Fratske »

raoul268 schreef:Originele guide! Ik vind de titel wel wat overdreven.
Waarschijnlijk door al die "!!!!!" :P
Hondjes <3
[/color][/size]
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Re: de enige echte "hoe maak ik een blog" guide!!!!!

Bericht door Flipo »

reser007 schreef:
Flipo schreef:nu moet ik nog maar eens nadenken of ik dat nog wel ga doen nadat jij er al een hebt gemaakt #-o.
Kan je toch gewoon doen? Hoe meer guides ervan, hoe meer mensen een blog maken? En tis ook best een origineel onderwerp dusjah :P. En dan kan je ook eens naar beide guides kijken achteraf. Leuk om te zien. Ik zou zeggen: doen! Tenzij je ook nog andere onderwerpen had voor een guide. Maar als je echt graag een guide wilt, en dit onderwerp interessant vindt, waarom niet dan?
Ik schrijf graag guides, maar het is moeilijk om orgineel te blijven. Ik wil graag orgineel blijven of een minder-orgineel onderwerp (zoals Fletching of Cooking) heel mooi uitwerken zodat het dan ook echt de beste is haha :fluit:
Gebruikersavatar
Fratske
Berichten: 1053
Lid geworden op: zaterdag 21 februari 2009, 17:36
Oude naam: reser007

Re: de enige echte "hoe maak ik een blog" guide!!!!!

Bericht door Fratske »

Flipo schreef:
reser007 schreef:
Flipo schreef:nu moet ik nog maar eens nadenken of ik dat nog wel ga doen nadat jij er al een hebt gemaakt #-o.
Kan je toch gewoon doen? Hoe meer guides ervan, hoe meer mensen een blog maken? En tis ook best een origineel onderwerp dusjah :P. En dan kan je ook eens naar beide guides kijken achteraf. Leuk om te zien. Ik zou zeggen: doen! Tenzij je ook nog andere onderwerpen had voor een guide. Maar als je echt graag een guide wilt, en dit onderwerp interessant vindt, waarom niet dan?
Ik schrijf graag guides, maar het is moeilijk om orgineel te blijven. Ik wil graag orgineel blijven of een minder-orgineel onderwerp (zoals Fletching of Cooking) heel mooi uitwerken zodat het dan ook echt de beste is haha :fluit:
Jaah als je een hele mooie fletch guide ofzo maakt krijg je wel respect meestal :)
Hondjes <3
[/color][/size]
Marni42
Berichten: 2908
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 11:47
RS: Marni42 (OSRS)
Oude naam: Lieke1999

Re: de enige echte "hoe maak ik een blog" guide!!!!!

Bericht door Marni42 »

bedankt voor de goede rates en flipo ik probeer erg mijn best te doen om mijn guide zo orgineel mogelijk te maken. Maar soms lijken guide"s op elkaar daar is toch niets mis mee?
Afbeelding
Dankje RoyenRoy





Afbeelding
KLIK OP HET PLAATJE OM NAAR MIJN 99 HP GMAULER BLOG TE GAAN.
Afbeelding
http://www.runescape.com/img/main/membe ... ty/8.png?1
Afbeelding
[/uitklappen][/center]
Plaats reactie