Een vooruitblik op 2014

Lees hier de publicaties die het siteteam heeft gemaakt. Er is voor ieder wat wils!
Plaats reactie
Noob
Ex-moderator
Berichten: 2958
Lid geworden op: vrijdag 4 juli 2008, 15:33
Extra rang: Siteteamlid

Een vooruitblik op 2014

Bericht door Noob »

Een vooruitblik op 2014
Het nieuwe jaar belooft een hoop nieuwe content te brengen. De productie van veel updates is al in 2013 begonnen en er is al een hoop over bekend gemaakt. Een overzicht van de grootste toekomstige updates op een rijtje:

Power to the Players: Prifddinas vs Invention
De langverwachte elvenstad en de nieuwe skill strijden in de grootste poll van januari om de prioriteit van het development team. De winnende update van de poll zal waarschijnlijk aan het eind van de zomer gelanceerd worden.

Invention
De 'tweede skill' draait om experimenten en zal aansluiten op Divination. Je kunt de energie die vrijkwam na Guthix' dood - Divination - gebruiken om nieuwe wapens, uitrusting en voorwerpen uit te vinden en te maken die jou met je andere skills kunnen helpen. De pocket slot zal hierbij ook meer gebruikt worden. Ook het concept 'Level up my X' wordt hierin verwerkt. Je kunt de voorwerpen die je maakt verbeteren en ze zullen zelf de mogelijkheid hebben om levels te stijgen, waardoor ze betere functionaliteiten krijgen. Op RuneFest werd gesproken van two-handed level 90 wapens met concept art van wapens die bestaan uit vier of vijf wapens die nu al bestaan. Wil je een drygore longsword combineren met een dragon dagger en een Bandos godsword? Jazeker!

Prifddinas
De langverwachte elvenstad zal waarschijnlijk in combinatie met de tweehonderdste quest gelanceerd worden, maar als het eerder kan, dan wordt die mogelijkheid zeker aangepakt. De laatste quest uit de elvenreeks, Within the Light, stamt uit 2009 en het is al bijna vier en een half jaar stil rondom de toegang naar de stad. Prifddinas zal 'het Varrock van high-levels' worden. Er wordt gesproken over unieke skilling spots, een bak lore en zelfs toegang tot de Grand Exchange.
Afbeelding
Sixth Age Quests
Een nieuw tijdperk is aangebroken en nieuwe verhalen worden verteld. In een hint naar de inhoud van vier nieuwe quests gaf Mod Mark als antwoord "Cannons, masks, feathers and crystals". Twee van de quests zijn al uitgebracht: Birthright of the Dwarves en Missing, Presumed Death. En de andere twee?

Rite of Passage
Een quest die gaat over Abbinah, de thuiswereld de volgers van Armadyl: de Aviansie. Deze wereld lijkt erg op de Clan Citadels, in de vorm dat het bestaat uit allerlei losse eilandjes. Het idee is om ons vrij door de wereld te laten bewegen. Je wordt niet gelimiteerd om van eiland A via eiland B naar eiland C te reizen, maar zult van A direct naar C kunnen, ook al zal eiland C voor de quest niet per se verplicht zijn om te bezoeken. Daardoor wil Jagex degenen die Abinnah willen ontdekken daar alle vrijheid in geven. Op elk eiland zal lore-wise namelijk iets nieuws of aansluitends te vinden zijn. Armadyl zal waarschijnlijk ook een rol gaan spelen, tenzij hij na het World Event sterft. Je kunt leren over de geschiedenis van Armadyl en de aviansie terwijl je een jonge aviansie begeleidt op zijn weg naar volwassenheid.
Afbeelding
Fate of the Gods
In de meeste quests word je begeleid door iemand die jou de quest door helpt. In bijvoorbeeld Missing, Presumed Death was dat eerst Brother Samwell en daarna Icthlarin. "Waarom is er geen quest waarin je er alleen voor staat? Waarin gespeeld wordt met Plaatjeafzondering en leegheid?" Dat is wat Mod Mark ook dacht. Fate of the Gods vormt de basis voor dit idee. Het zal de quest zijn waarin we de thuiswereld van de Mahjarrat, Freneskae, bezoeken - vermoedelijk met behulp van de World Gate, aangezien die een rol gaat spelen - en waar ook de terugkeer van Zaros in jouw handen ligt. De acties die je doet bepalen namelijk met welke kracht Zaros zijn comeback maakt. Ook Hannibus, de laatste van de Dragon Riders, zal een verschijning maken en verder wordt er gespeculeerd over de aanwezigheid van een Elder God. We gaan leren over de oudste geheimen van Gielinor, waaronder de Dragon Riders, Zaros en andere goden. Wie heeft opgelet tijdens RuneFest zag dat er enkele overeenkomsten zijn tussen Zaros, hier links, en Seren. Waarschijnlijk komen we ook meer over de relatie tussen deze twee te weten, aangezien de hint van Mod Mark toch ergens op zou moeten slaan... De quest wordt sowieso van het niveau master en wordt ongetwijfeld een van de meest epische quests sinds de start van het Zesde Tijdperk. Het lot van de Empty Lord ligt in jouw handen!


Overige updates

Construction update
Al jaren wordt er gesproken over een update aan Construction en dit jaar gaat het - hopelijk - eindelijk zover zijn. Weg met de lelijke portals: huizen worden gebouwd op het oppervlak van de wereldkaart en je kunt zelf bepalen voor wie je huis zichtbaar is. Waar je nu vrij gelimiteerd bent met standaard groottes van kamers en beperkte plekken om je meubels neer te zetten zul je in de toekomst jouw huis helemaal zelf kunnen bouwen. Je kunt dus per tegel bepalen wat daar zal komen te staan. Daarnaast zal de manier van trainen ook veranderen. Je hoeft niet meer iets te bouwen om het vervolgens te slopen. In plaats daarvan kun je huizen voor NPC's bouwen. Die NPC zal verschillende eisen hebben en hoe beter je je opdracht uitvoert, hoe meer Construction xp je aan het eind zal krijgen.

PlaatjeChurch of You
In oude volksverhalen wordt gesproken over Robert the Strong, de Wise Old Man, Dahmaroc... maar jouw naam wordt nergens vermeld. Sterker nog, sommigen weten niet eens wie jij bent! Jij, die Bandos in het Vijfde Tijdperk tegenhield. Jij, die het pad van Bilrach en Moia volgde. Jij, die het meest recente Ritual of the Mahjarrat bijwoonde en jij, die getuige was van de laatste momenten van Guthix. Potverdikkie een World Guardian. Je zou aanbeden moeten worden! Wel, dat het is concept van de Church of You. Daadwerkelijk een groep volgers, inclusief fangirls. Ze zullen je volgen, standbeelden van je bouwen en je kunt de relatie met die NPC's beïnvloeden, waardoor de verhaallijn voor iedereen op een bepaalde wijze evolueert.


Boss voor skillers
Voor velen een van de meest spannende gameplay binnen RuneScape: de gevechten met Vorago, de Barrows Brothers of de oude vertrouwde Nex. Kies je er echter bewust voor om je combat skills zo laag mogelijk te houden, dan zul je die spanning niet meemaken. Reden genoeg om voor deze doelgroep iets te bieden: een boss speciaal voor skillers. Je zult je skills tot rond level 90 moeten trainen om de gevreesde tegenstander - alleen of met een groep - neer te halen. De beloningen zullen ook gericht zijn op skillers.
Verder is er nog een aantal kleine updates gepland. Die werden een half jaar geleden al aangekondigd en zijn al sindsdien in de maak. Dat bevat onder andere een update aan de Loyalty Store (nieuwe aura's, inclusief tier 5), summoners bestelen voor xp en charms, een vernieuwd bankinterface (beter sorteren, standaard load-outs maken). Ook zijn er plannen Elite Combat Mobs, een stapje bovenop de demon flash mobs. Erg veel is er nog niet over bekend, maar het zal vast geen eitje worden. Tot slot een rework van minigames en een event met de aap en de kool.

Marimbo vs Brassica Prime
Gepland als een 'fun' World Event. Het zal niet draaien om dood, verderf en macht. Dit wordt een feestje zoals alleen Marimbo dat kan organiseren. Wat dat precies gaat inhouden is nog niet bekend, maar naar aanleiding van het nieuwe pollsysteem wordt de suggestie gewekt dat het het paasevenement gaat vervangen, tenzij een traditioneel event wordt gekozen. Meer informatie over dat feestje volgt op 22 januari.
Afbeelding
Minigame rework
De spelers zullen besluiten welke minigames een rework verdienen en ook zullen suggesties van de community een rol spelen, waarschijnlijk via power of the players. Wordt het Mobilising Armies? Trouble Brewing? Wat zeker is, is dat Barbarian Assault al een vernieuwing krijgt in de vorm van een hard mode. Dat werd door vijf content developers op RuneFest 2013 gekozen als het winnende idee van een speler. Wat aansluit op de rework van minigames is het vernieuwde grouping system, waarbij je zelf kunt bepalen met wie je een minigame wil spelen. Ook zullen de wachtlobby's verdwijnen. Je zult kunnen aangeven dat je een minigame wil spelen en zodra een plek beschikbaar is, word je gevraagd of je mee wil doen. In de tussentijd kun je doen wat je wil!

Naar welke update kijk jij het meeste uit?
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: Een vooruitblik op 2014

Bericht door Kweet Vaniks »

Leuk! Even lezen morgen na mijn stage.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40378
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Een vooruitblik op 2014

Bericht door Daan »

Aah, die Constructionupdate klinkt geweldig. Was by far mijn favoriete skill toen ik nog speelde.
Wout12345
Berichten: 2177
Lid geworden op: zondag 9 augustus 2009, 14:59
RS: Gestopt

Re: Een vooruitblik op 2014

Bericht door Wout12345 »

Leuk artikel, voor mij dan vooral het stuk over de quests. Inhoudelijk heb ik er weinig op aan te merken, maar is het meervoud van aviansie niet aviantese? :o
Wil je me contacteren en antwoord ik niet, stuur me dan een PM op Youtube (12345Wout12345).
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: Een vooruitblik op 2014

Bericht door Roy Boy106 »

Goede start van het jaar paar maanden trimmed comp kwijt D:
Verder ziet die updates er wel tof up alhoewel ik er wel een lange tijd trim comp mee verliest.
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: Een vooruitblik op 2014

Bericht door Kweet Vaniks »

Zo, eventjes doorgelezen. Het was leuk en vooral interessant om door te nemen. Goed werk. ^^
Wout12345
Berichten: 2177
Lid geworden op: zondag 9 augustus 2009, 14:59
RS: Gestopt

Re: Een vooruitblik op 2014

Bericht door Wout12345 »

Laat mijn opmerking van eerder maar vallen, beide vormen zijn blijkbaar correct. :o
Wil je me contacteren en antwoord ik niet, stuur me dan een PM op Youtube (12345Wout12345).
Jerren
Berichten: 1234
Lid geworden op: zaterdag 10 april 2010, 16:56
RS: Jerren NL (p2p)
Clan: ColdFusion

Re: Een vooruitblik op 2014

Bericht door Jerren »

De energie die vrijkwam na de dood van Guthix was toch Divine Energy, en geen Divination?

Voor de rest zeer mooi geschreven, heb er van genoten :mrgreen:
RS status: P2p

Afbeelding
Joost
Berichten: 11482
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 17:45

Re: Een vooruitblik op 2014

Bericht door Joost »

Jerren schreef: De energie die vrijkwam na de dood van Guthix was toch Divine Energy, en geen Divination?

Voor de rest zeer mooi geschreven, heb er van genoten :mrgreen:
Dat komt dus op hetzelfde neer.
Captain Jozz
Berichten: 232
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 12:56
RS: Captain Jozz (p2p)
Clan: Skillin Peeps
Oude naam: born2be good

Re: Een vooruitblik op 2014

Bericht door Captain Jozz »

Joost schreef:
Jerren schreef: De energie die vrijkwam na de dood van Guthix was toch Divine Energy, en geen Divination?

Voor de rest zeer mooi geschreven, heb er van genoten :mrgreen:
Dat komt dus op hetzelfde neer.
+1.

Leuk geschreven noooobje! :D
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Een vooruitblik op 2014

Bericht door Sam »

Leuk geschreven, interessant om door te lezen. Ik merk toch dat ik Runescape nog steeds interessant blijf vinden, ookal is het spel niet meer aan mij besteed.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Lars
Berichten: 1274
Lid geworden op: woensdag 7 september 2011, 21:21
RS: Sir Gareth (p2p)
Clan: Rs Addicts
Oude naam: larsjero

Re: Een vooruitblik op 2014

Bericht door Lars »

Erg veel zin in 2014 :D leuk geschreven
Afbeelding
Plaats reactie