Flippen irl!

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Evuut
Berichten: 54
Lid geworden op: donderdag 10 februari 2011, 16:25
Clan: -

Flippen irl!

Bericht door Evuut »

Hallo, koninginnedag komt er weer aan (+ 1 mei markt) dus het wordt tijd om irl te gaan flippen!!

1. Hoe flip je nou irl?

Je kan het een week van tevoren doen of op de dag zelf,je koopt gewilde spullen voor zo goedkoop mogelijk, en verkoopt ze voor 4/5 euro meer, ik heb dit vorig jaar gedaan, met ong. 105 euro winst!

2. Items inkopen.

Ik ga persoonlijk altijd liever voor de inkoop van spullen voor de markt. Dat is lekker safe, en heb je alle tijd om dingen te bedenken die goed gekocht worden.

Items vroeg inkopen:
Je gaat de straat/dorp/stad af, met iets waar veel spullen in kunnen, en je gaat wat huizen af. Pak het liesft oude mensen, want die hebben altijd allemaal van die troep op zolder. (Vorig jaar heb ik 3 zolders helemaal mogen leeghalen voor 5 euro.) Je kan ook altijd naar je lievvee oma gaan, die wel eens een kruiwagen vol gratis troep geeft. Maar ga gewoon alle mensen af, en vraag of ze nog uode spullen/leuke spullen/nieuwe maar niet gebruikte spullen hebben, die je voor wat euro's mag kopen.

Item de dag zelf inkopen:
(Heb ik vorig jaarop 1 mei markt gedaan omdat ik alles al verkocht had op koninginnedag)
Je gaat allemaal kraampjes af en kijkt naar gewilde troep die best goedkoop zijn, en verkoopt ze weer bij je eigen kraam. Beter dan items vroeg in kopen want dan hoef je niet je vader chagerijnig te maken, omdat hij z'n auto + een overvolle kar naar het park hoeft te brengen.
Kheb er 25 euro mee verdient.

3. Hoe kies je gewilde items?
Je kan ze kiezen door te kijken wat er een hipe is, bordspellen doen het ook altijd goed. Kleine hebbedingetjes zijn ook altijd goed gewild.


Tips:
1. Koop nooit spullen die incompleet of beschadigd zijn, deze zijn lastig te verkopen.
2. Ga op 't laatste moment nog even alle plekken af. Soms geven mensen dingen gratis weg omdat ze de troep niet mee naar huis willen nemen. Ze laten het vaak ook staan. Dit zijn misschien wel spullen die lastig te verkopen zijn maar als je er winst in ziet moet je zeker niet twijfelen en weggooien kan altijd nog.
3. kijk ook altijd nog even bij het afval, hier ligt meestal troep, maar vorig jarr vond ik een skateboard, dat ik voor anderhalve euro heb verkocht


Khoop datjullie nu begrijpen hoe je moet flippen irl. Ik ga 't dit jaar weer doen. Kheb al 3 bordspellen ingekocht.
Vrolijke feestdagen!

Dankje Puma voor de tips.
Laatst gewijzigd door Evuut op maandag 25 april 2011, 21:46, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fratske
Berichten: 1053
Lid geworden op: zaterdag 21 februari 2009, 17:36
Oude naam: reser007

Re: Flippen irl!

Bericht door Fratske »

Leuk idee. De inhoud lijkt me wel goed ook al kan het misschien nog wat uitgebreider? De guide zelf ziet er wel niet echt uit...6.5/10 atm ;)
Hondjes <3
[/color][/size]
Evuut
Berichten: 54
Lid geworden op: donderdag 10 februari 2011, 16:25
Clan: -

Re: Flippen irl!

Bericht door Evuut »

Dankje :D Uitgebreider kan wel, ik heb ook weer een nieuw idee voor dit jaar, ik zal hem eens aanpassen.
Alerdking
Berichten: 309
Lid geworden op: zondag 18 januari 2009, 12:04
RS: Bold BB (p2p)
Clan: Epic Slayers
Oude naam: wannywanson

Re: Flippen irl!

Bericht door Alerdking »

Evuut schreef:Dankje :D Uitgebreider kan wel, ik heb ook weer een nieuw idee voor dit jaar, ik zal hem eens aanpassen.
Leuke guide maar spijtig dat ik in België woon :D .
Afbeelding
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: Flippen irl!

Bericht door Puma »

Leuke guide :P Hier nog twee tips:

1. Koop nooit spullen die incompleet of beschadigd zijn, deze zijn lastig te verkopen.
2. Ga op 't laatste moment nog even alle plekken af. Soms geven mensen dingen gratis weg omdat ze de troep niet mee naar huis willen nemen. Ze laten het vaak ook staan. Dit zijn misschien wel spullen die lastig te verkopen zijn maar als je er winst in ziet moet je zeker niet twijfelen en weggooien kan altijd nog.
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
Evuut
Berichten: 54
Lid geworden op: donderdag 10 februari 2011, 16:25
Clan: -

Re: Flippen irl!

Bericht door Evuut »

Ik weet niet of er in belgië ook markten zijn, waarop je ook dingen kan verkopen?

@Puma, dankje voor de tips, ik zal ze toevoegen.
Arbiter
Berichten: 2075
Lid geworden op: dinsdag 26 oktober 2010, 8:43
RS: Ome Toon (f2p)
Clan: Xtarte Tatin
Oude naam: Hanibal392

Re: Flippen irl!

Bericht door Arbiter »

Nette guide. Je krijgt een 7/10 van mij. Meer vind ik hem gewoon niet waard. :)

P.s Niet om je te flamen hoor, maar waarom gebruik je RuneScape termen met iets wat real life is? Gewoon een vraagje. :P

Haters gonna hate, gtfo. ;)
Zit je met ´n computer probleem, maar je kan het zelf niet oplossen? Stuur me een pb en dan zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen via TeamViewer.

Heb je een onbeveiligd draadloos netwerk, maar je wilt hem beveiligen? Of heb je problemen met het beveiligen van je draadloos netwerk? Volg dan mijn guide door op deze link te klikken!

http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 7&t=245249

Afbeelding
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Flippen irl!

Bericht door Joa »

Omdat dit een RuneScape-forum is. [-(

En, het klinkt wel tof om te doen, en om geld te maken maar ik woon in België dus jah..
Evuut
Berichten: 54
Lid geworden op: donderdag 10 februari 2011, 16:25
Clan: -

Re: Flippen irl!

Bericht door Evuut »

Ik snap het niet, in belgië heb je toch gewoon ook wel markten? Waar je een kleedje op de grond kan droppen en spullen kan verkopen? Ik woon btw maar 13km van zelzate vandaan, maar kwoon wel in nederland.
Ik kan toch gewoon runescape termen gebruiken? In jullie snappen het gewoon...

Btw, ik heb me schuur al helemaal vol staan met troep, dus ik ben klaar met inkopen :P
mark145nl
Berichten: 4055
Lid geworden op: woensdag 5 juli 2006, 21:11
Clan: lunagang

Re: Flippen irl!

Bericht door mark145nl »

ik heb ook nog een tip:

ga naar de plaatselijke kringloopwinkel en koop daar boeken voor 50 cent per stuk en verkoop ze op je kraam voor 1,50.
kan ook met stripboeken.
Toez
Berichten: 4662
Lid geworden op: zaterdag 5 december 2009, 15:42
RS: Dwarf Haze (OSRS)

Re: Flippen irl!

Bericht door Toez »

Tip:
Koop energie drink en frikandel broodjes in.
Verkoop ze dan voor meer op je school ;).
/s
Charden D
Berichten: 26
Lid geworden op: zondag 24 april 2011, 19:08

Re: Flippen irl!

Bericht door Charden D »

Ik koop ong. 100 era caps in voor 500 euro.
Dat is dus 5 euro per era cap.
En verkoopt ze rond de 15-20 euro.

winwinstsituatie ^_^
Afbeelding
gosse
Berichten: 263
Lid geworden op: woensdag 2 december 2009, 19:03

Re: Flippen irl!

Bericht door gosse »

Orgineel!

7/10
Afbeelding
imRobert7
Berichten: 4493
Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 17:39
RS: Luc Dood Nek (f2p)
Oude naam: Robertjeh

Re: Flippen irl!

Bericht door imRobert7 »

Huh? Koninginnedag in België? Hebben jullie die daar ook? Of doe je 1 mei markt voor Belgen en Koninginnedag voor Nl'ers?
Plaats reactie