Developer blogs

NB: Als er over "ik" of "wij" wordt gesproken, wordt hier de medewerkers of een medewerker van Jagex mee bedoeld. Dit artikel is een vertaling van een artikel op RuneScape.com


28 2010 - Dungeoneering: Na het uitbrengen

Sinds Dungeoneering is uitgekomen, is er een overvloed aan avonturiers die de dieptes van Daemonheim uitspitten en de vele geheimen ontdekken. We hebben deze avonturiers in de gaten gehouden, naar hun commentaar geluisterd en gekeken hoe zij reageren. Nu hebben we een hoop nieuwe ideeën over hoe we Dungeoneering nog verder kunnen verbeteren en dus hebben wij, naast het werk aan de tweede lading Dungeoneering, eraan gewerkt! Deze updates komen apart van de toevoeging van nieuwe verdiepingen, kamers en eindbazen die we aan Daemonheim onder het mom van de tweede lading Dungeoneering zullen toevoegen. Het is waarschijnlijk dat ze aan het spel worden toegevoegd voordat de tweede lading uitkomt.

Rolverdelingen

Work-in-progress ring interface

Toen we naar verschillende spelers keken, is ons opgevallen dat wanneer spelers een groep vormen, zij zich in bepaalde rollen specialiseren om elkaar te helpen, zoals krijgers in zwaar armour die de kwetsbaardere magiërs en boogschutters beschermen, terwijl ze ook schade toebrengen, of andere spelers die voorkomen dat skillers worden aangevallen, terwijl die hun metgezellen voorzien van smakelijke vis, beschermende uitrusting en scherpe stokken om hun vijanden mee te porren.

We dachten dat het leuk zou zijn om deze rolverdelingen aan te moedigen en te belonen. Wij zijn dus hard aan het werk om een systeem te maken waarmee je met Dungeoneering tokens jouw Ring of Kinship voor gebruik in een grot kunt verbeteren.

Deze verbeteringen stellen je in staat om jezelf in een rol te specialiseren en zal unieke voordelen bieden als je dat ook doet. De specialisaties zijn voor elk type speler in Daemonheim beschikbaar, of je nu een nobele vechter, een bijzondere boogschutter, een royale magiër of een kunstenaar in de niet-gevechtsvaardigheden bent. Er is altijd een Ring of Kinship voor jou!

Buig jij jezelf steeds over een hete oven om spullen te maken, wil je dat je minder materiaal zou kunnen verspillen en wil je misschien een extra dagger uit die vijf bars halen waar je een platebody mee hebt gemaakt? Daar is een Ring of Kinship voor! Besteed jij meer tijd achter een kiteshield, neem je alle aanvallen op je die jouw magie-dragende partner anders voor zijnj kiezen zou hebben gekregen en wil je dat je minder schade oploopt om langer met je voedsel te kunnen doen? Daar is een Ring of Kinship voor? Breng je misschien een hoop tijd door met het van een afstandje neerschieten van je vijanden en zou je willen dat je pijlen rechter en zuiverder vliegen en hun maximale schade vaker veroorzaken? Daar is ook een Ring of Kinship voor!

Bouwen aan de toekomst

Groupstone portal

We merkten dat heel vaak werd gezegd dat de wijze waarop je in de grotten verplaatst, gemakkelijker zou kunnen. Dat is waar wij de spreuk Gatestone voor hebben gemaakt, maar het is duidelijk dat die niet toereikend is. Om te beginnen heb je er een Magic level en een aantal verschillende runes voor nodig.

We merkten ook dat een aantal skills, zoals Herblore, Farming en Construction, in Daemonheim niet zo vaak werden gebruikt als wij hadden bedoeld. We hebben geconcludeerd dat dat ook vanwege de toegankelijkheid is. De meeste skills kunnen in de eerste kamer worden gedaan, maar Farming en daarom Herblore niet. Je kunt geen drankjes maken als je geen herbs hebt!

Daarnaast realiseerden wij ons dat het enige nut van Construction in Daemonheim in puzzels is. Deze skill draagt bij aan de voortgang van de groep, maar er is niets waar een hoog Construction level je bij kan helpen, tenzij je op een zeer specifiek geval stuit.

Met al deze problemen in ons achterhoofd kwamen we met iets handigs: een hotspot voor Construction in de eerste kamer!

Deze hotspot zal zijn leven als een groupstone portal beginnen, een kanaal dat iedereen kan gebruiken om naar de nieuwe groupstone kan teleporteren. Dit lijkt op de gatestone, behalve dat iedereen in de groep het kan gebruiken en dat het niet kapot zal gaan wanneer het gebruikt wordt. De hotspot kan door verschillende andere dingen worden vervangen, zoals een Farming patch of een Cooking range. We hebben ook nog eens naar de runekosten van de create gatestone gekeken om het toegankelijker te maken.

Daemonheim en verder

A surface dungeon entrance

We hebben de tijd genomen om de bovengrondse toepassingen van Dungeoneering te bekijken, de dingen die je personage dankzij je harde werk met de nieuwe skill buiten Daemonheim kan doen. We zijn met het concept van beloningsgrotten gekomen.

Verschillende plaatsen in RuneScape bevatten straks extra hoeken en spleten, die alleen de mensen die ervaren zijn in het doorspitten van de dieptes van Daemonheim weten te openen. Deze gebieden kunnen een aantal extra plaatsen bevatten waar die teveel gedode monsters tevoorschijn komen of misschien aanvullende grondstoffen die je met minder concurrentie van andere spelers kunt verzamelen of misschien, heel misschien, een afschrikwekkend wezen dat nieuw is tot de oppervlakte van RuneScape, zojuist ontsnapt uit de bevroren dieptes van Daemoneheim zelf!

Titels

We hebben onze breinen nog eens uitgeknepen om met nieuwe benamingen te komen in de interface aan het einde van een grot (of zoals wij het gevoelsmatig WIN-terface noemen), zodat je alle reden hebt om tegenover je vrienden te patsen (of je hoofd van schaamte te laten zakken) na een vlaag van Dungeoneering.

Daar ga ik zelf weer

De solo-avonturiers zijn ook niet vergeten. Vanuit een technisch standpunt zijn we een aardig stukje opgeschoten, waardoor spelers die alleen spelen hun grotten weer in kunnen als zij hun verbinding zijn verloren. Dit is echter een zeer groot project en technisch zeer lastig, dus het zal ons heel wat tijd kosten om het systeem te perfectioneren. Daarom zal deze update misschien niet tegelijk met de rest uit deze blog worden uitgebracht. Alles wat we kunnen doen, is jullie voor jullie geduld bedanken en jullie ervan verzekeren dat we eraan werken.

We'd best get coding...

Nou, dat is genoeg geblogd voor nu. Al deze dingen worden niet door de kaboutertjes gemaakt!

Bezoek dit forumonderwerp als je de 'Na het uitbrengen'-blog wilt bediscussiëren.


Over deze pagina

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Terug naar Developers' blogs

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.