Nadir

Nadir is een Fremennik saga die alleen voor members is. De verkorte versie vereist 30 Dungeoneering. Je hebt 55 Dungeoneering, 45 Thieving en 60 Attack nodig voor de onverkorte versie. Voor je dit verhaal kunt doen, moet je de damaged device op floors 18 tot 22 vinden.

Om de saga te beginnen, moet je Skaldrun hebben bevrijd. Bekijk het hoofdartikel van Dungeoneering voor meer informatie hierover. Skaldrun staat na zijn bevrijding bij een tent op de plaats waar je uitkomt wanneer je met je Ring of Kinship naar Daemonheim teleporteert. Praat eerst met hem en laat hem een verhaal vertellen over de damaged notes. Daarna kun je met ervoor kiezen deze saga te beginnen. Je inventory moet leeg zijn en je mag niets dragen, dus ook niet je ring of kinship.

Skaldrun vertelt dat er figuren in de schaduws liggen te luren die tussen ons in bewegen en wensen hebben die maar beter niet kunnen worden uitgesproken. Hun doelen zijn geheim, maar hun acties kunnen grote gevolgen hebben. Nadir is een verhaal dat hierover gaat: een verhaal vol obsessie, onderwerping en verderf.

Je krijgt nu een filmpje gezien met gebeurtenissen die zich 500 jaar geleden hebben afgespeeld op de plaats van het vernieuwingsritueel van de Mahjarrat. Het is nog niet zo lang terug dat er een ritueel heeft plaatsgevonden. Je ziet de halfbloed-Mahjarrat Moia en de Mahjarrats Lucien en Zemouregal, die opnieuw bijeen zijn gekomen. Moia wijst hun erop dat iemand de Ritual marker heeft proberen te verplaatsen, uiteraard zonder succes. Daar moet wat tegen gedaan worden. De Mahjarrat hebben nu onderling een gesprek over wie het zou kunnen zijn en besluiten hun aandacht te gaan richten op Mahjarrat die niet bij het ritueel waren. Moia moet Bilrach gaan zoeken. Verder blijkt dat Lucien haar vader is.

Ritueel

499 jaar later is Moia oud geworden, maar nog steeds op zoek naar Bilrach. Ze is nu bij Daemonheim. Jij moet haar besturen. Als je het eiland gaat verkennen, krijg je allerlei opmerkingen in je chatbox te zien, maar deze meldingen dragen niet bij aan of je de volledige of onvolledige versie doet.

Ga de trap in het noorden op en loop naar het oosten. Je ziet dode mensen en een gesprek tussen een handelaar en iemand uit Daemonheim. De handelaar komt wat goederen brengen voor Bill en wil betaald worden. Moia vertelt Lucien dat Bilrach in Daemonheim zit. Lucien gelooft haar niet. Moia gaat bewijs verzamelen en is van plan Daemonheim binnen te gaan.

Loop richting de handelaar. Je zult een uitleg te zien krijgen hoe je herinneringen van slachtoffers kunt stelen. Klik die weg en je zult een puzzel zien. Je moet hier op drie plaatsen juist klikken. Hierbij moet je op je geluid en je muiscursor letten.

Let niet op de de draden en knopen, je kunt net zo goed in een rood vlak moeten klikken. De knopen verschijnen dan als je hebt geklikt. Het is aan te raden puzzels als deze in de saga wel te maken, zodat je later in de saga goede antwoorden kunt geven. Voor de volledige versie van dit verhaal, moet je alle puzzels juist maken.

Puzzel

Na de puzzel zal Moia de handelaar doden en zijn kleren overnemen, ongeacht of je de puzzel nu wel of niet goed hebt gedaan.

Ga naar het noorden en ga Daemonheim binnen.

Frozen floors

  1. Betreed de kamer in het oosten. Je ziet een gesprek tussen de kapitein en zijn soldaten. De kapitein zegt dat hij een magiër zal sturen die de spullen weg zal teleporteren. Hierna ziet hij jou en komt hij erachter dat je niet de echte handelaar bent. Bekijk zijn herinneringen en vermoord hem. Je zult zijn kleren overnemen. Hierna komt de magiër, die je naar boven stuurt.

    Frozen floors

  2. Ga naar het oosten.
  3. Ga naar het zuiden en sta de mannen te woord.

Furnished floors

  1. Ga naar de noordelijke kamer. Je zult merken dat hij doodloopt.
  2. Ga de zuidelijke kamer in. Een soldaat vraagt of hij de volgende keer met je mee mag naar boven. Antwoord met "Got something to get off your chest, soldier? Be my guest." Als je met het verkeerde antwoordt, word je aangevallen.
  3. Ga naar het zuiden en vervolgens naar het westen. Hier vraagt een magiër of je al over zijn verzoek voor overzetting hebt nagedacht. Zeg "Ask me later, Druf. I have no time for you right now."
  4. Ga weer naar het zuiden. Een soldaat vraagt of de training gaat beginnen. Zeg "Tell them to wait there, and no practice until I return."
  5. Ga door de deur in het oosten.
  6. Ga opnieuw naar het oosten.
  7. Betreed de kamer in het zuiden.
  8. Doorzoek de oostelijke kamer tot je de vraag stelt waar iedereen is.
  9. Ga terug en betreed de kamer in het zuiden. Je komt een gevaarlijk figuur met de naam Lord Yudura tegen, die je voor zijn necromancerspraktijken wil gebruiken. Dat laten we natuurlijk niet gebeuren. Je gaat zijn herinneringen stelen. Hierna zal hij je aanvallen. Dood hem. De saga eindigt als je doodgaat. Je zult Lucien weer contacteren als je blijft leven. Hij wil geen gesprekken meer met je als je echt wat te melden hebt.
Yudura

Occult floors

  1. Ga de kamer in het oosten in.
  2. Ga nogmaals naar het oosten en bekijk de dode lichamen. Verlaat hierna de kamer. Bij het verlaten van de kamer hoor je stemmen uit de portal komen.
  3. Betreed de kamer in het zuiden. Een Necrolord vraagt wat hij met die onwillige slaven moet doen. Zeg "Cuf off their hands."
  4. Ga naar het zuiden en vervolgens naar het westen.
  5. Een andere Necrolord vraagt wat hij moet doen, nu iemand anders zijn slaven gebruikt voor experimenten. Zeg "Kill him, or I will kill you."
  6. Ga de kamer in het westen in. Je zult energie uit portals trekken en je sterker voelen. Vanaf nu zal je adrenaline langzaam omlaag gaan en kun je met de portals je adrenaline opladen. Sinds de Evolution of Combat is nauwelijks een probleem dit te houden. Vroeger was het de specialattackbalk die omlaag ging. Als je adrenaline toch laag wordt, moet je de portals opzoeken die je vanaf nu regelmatig zult tegenkomen. Je kunt elke portal één keer gebruiken. Het hoog houden van je adrenaline is nodig als je de volledige versie wilt doen. Wanneer dat mislukt, kun je uitloggen en opnieuw beginnen vanaf het laatste checkpoint.

    Portal

  7. Ga de kamer in het zuiden in. Hier vraagt een Necrolord je waar het lichaam van de soldaat is, die hij nodig heeft. Zeg "His body is on the floor above. Fetch it yourself, I am busy."
  8. Ga de kamer in het oosten binnen. Doe dat nogmaals.
  9. In de volgende kamer zie je een hooved mage. Deze zal de kamer verlaten zodra jij binnenkomt.
  10. Volg het wezen. Het wezen zal erachter komen dat je iemand hebt overgenomen. Dood het. Wanneer je adrenaline op 0 komt, zul je niet meer met magic aanvallen, maar met melee. Je kunt alleen de ability Slice gebruiken, die de vijand in deze saga verschillende keren zal raken.

    Hooved mage

  11. Dood ook de monsters in de volgende kamer.

Warped floors

Op de warped floors moet je veel monsters gaan doden. Sinds de Evolution of Combat is dat niet zo'n probleem meer. Zorg ervoor dat je adrenaline niet op de 0% komt, anders zul je niet de volledige beloning kunnen halen. Het is hierbij belangrijk dat je de ability Momentum niet aan hebt. Adrenaline zal anders niet omhoog gaan.

  1. Dood de twee rangers en drie warriors in de volgende kamer. In de vorige kamer kun je na afloop energie opladen.
  2. Ga naar de volgende kamer. Hier zullen een magiër en een soldaat de kamer afsluiten. Open de deur met magie. Hiervoor moet je adrenaline hebben.
  3. Dood de drie soldiers, de mage en de ranger. Let goed op je life points.
  4. In de volgende kamer zijn twee warriors en twee hellhounds van level 30. Dood ze.
  5. Open de deur met magie en ga verder. Hier zijn twee portals, een ranger, een mage en drie warriors. Dood ze.
  6. In de volgende kamer zie je een filmpje. Je bent nu weer "normaal" en hoeft niet meer op je adrenaline te letten. Ga door de twee kamers met lijken.
  7. Ga de kamer met de ritual marker in.
Ritual marker

Moia vraagt zich af hoe de ritual marker hier is beland. Je komt Bilrach tegen. Hij kraamt allerlei onzin uit. Bekijk de marker en je zult met Lucien gaan praten. Je mag nu zelf kiezen of je aan Lucien vertelt of Bilrach er is of niet en in welke staat hij verkeert. Lucien zal nu reageren. Zijn reactie is afhankelijk van de gekozen optie. Als je zegt dat hij er niet is, wordt Lucien boos en zal hij je de volgende keer dat hij je ziet, doden. Bij de andere opties moet je hem doden of naar Lucien brengen.

Praat nu met Bilrach. Hij is weer bij zinnen en zal merken dat je een halfbloed-Mahjarrat bent. Je kunt nu allerlei vragen stellen, waardoor hij zal praten over de portals waarmee hij sterk is geworden, zijn graaftochten, zijn gevangenschap en een nieuw begin. Hij wil jou er bij betrekken. Vraag nu waarvoor de portals zijn. Hij vertelt je dat ze erg krachtig zijn. Je ziet dat Bilrach er volledig door is genezen, ook zonder ritueel. Vraag hierna wat er nu gaat gebeuren. Hij biedt je aan samen te leven, zodat je machtig en onsterfelijk wordt. Nu moet je een keuze maken. De keuze beïnvloedt het einde.

Beloning: 3.750 Dungeering xp, 375 tokens. Voor de volledige versie krijg je 21.670 Dungeoneering xp en 2167 tokens extra. Ook mag je bij de volledige versie kiezen uit 11.660 Thieving xp en 37.080 Attack xp.

Als je de saga opnieuw doet, krijg je maximaal 2.674 tokens. Wanneer je deze saga die dag nog een keer doet, krijg je 20% van 2.674 minder. Dit gaat door tot een minimum van 20% van de maximale tokens. De volgende dag krijg je weer de maximale tokens.

Nodig voor 100% voltooiing

Ga terug naar Dungeoneering

Over deze pagina

Met dank aan namedplayer0, Simone-ness, De Koe, Joachim12111 en walter herix voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.