De jacht op Captain Rabid Jack
De verhaallijn van de Pirates draait vooral om Rabid Jack, een beruchte piraat. Vooral Moss Le'Harmless is een doelwit van Jack. De bekendste handlangers van Jack zijn Mi-Gor, Captain Donnie en Mechanical Murphy. Het is nog steeds niet goed bekend wat het doel van Rabid Jack nou precies is, maar het is voor de hand liggend dat hij de Eastern Sea over wil nemen.
Jacks troepen bestaan vooral uit zombies. Omdat zombies niet echt slimme wezens zijn probeert Jack ze te laten 'upgraden' met menselijke hersenen. Hoe dat zit wordt vooral tijdens The Great Brain Robbery bekend.
Op een gegeven moment kwam de schuilplaats van Jack aan het licht, de Cursed Archipelago. Deze eilanden zouden ergens ten zuiden van de Harmony zou moeten liggen en een eiland vol kwade vloeken en wezens zijn. Young Ralph zou Jack daar van zijn schip hebben geknalt. Jacks lichaam werd niet meer teruggevonden. Tijdens de quests wordt het echter vrijwel zeker dat Jack nog leeft.
De questserie van de piraten bestaat uit 6 quests:
- Pirates Treasure (11 juni 2001)
- Rum Deal (31 oktober 2005)
- Cabin Fever (7 februari 2006)
- The Great Brain Robbery (6 maart 2007)
- Rocking Out (11 juni 2008)
- A Clockwork Syringe (28 maart 2011)
Beloning in XP voor het voltooien van de gehele questserie
Skill | XP | Skill | XP |
---|---|---|---|
5.000 | 32.000 | ||
6.000 | 35.000 | ||
11.000 | 43.000 | ||
13.250 | 50.000 | ||
15.000 | |||
19.000 |
Je krijgt verder ook nog 5.000 XP naar keuze.
Questmuziek
- Aye Car Rum Ba (Rum Deal)
- Blistering Barnacles (Rum Deal)
- Cabin Fever (Cabin Fever)
- In the Brine (Cabin Fever)
- Brain Battle (The Great Brain Robbery)
- Zombiism (The Great Brain Robbery)
- Jailbird (Rocking Out)
- A Pirate's Life For Me (Rocking Out)
- Something Fishy (Rocking Out)
- The Factory Floor (A Clockwork Syringe)
Samenvattingen
Pirates' Treasure
Tijdens Pirates Treasure belandt de speler voor de eerste keer in de verhaallijn van de piraten. Redbeard Frank wil graag wat Karamjan Rum, maar het komt niet door de douane. Jij smokkelt via een krat bananen de rum naar Port Sarim en geeft het aan Frank. Hij zal je vervolgens naar de plek van een schat hinten, die je opgraaft. Niet zo interessant nog, maar wel een begin.
Rum Deal
Tijdens Rum Deal reist de speler af naar Braindeath Island waar Captain Braindeath normaal gesproken rum brouwt en deze vervolgens levert aan eilanden zoals Moss Le'Harmless. Helaas wordt er door één of andere kapitein roet in het eten gegooid: Captain Donnie, een handlanger van Rabid Jack. Pirate Pete stuurt je op onderzoek uit.
Zodra aangekomen op het eiland zal het opvallen dat het eiland overgoten is met (protesterende) zombies. Ook Captain Donnie is aanwezig. De zombies zijn nu nog buiten, maar het zal niet lang meer duren totdat zij de brouwerij binnen zullen vallen. Jij moet rum gaan maken zodat de hoofdman van de zombies zo dronken wordt dat hij zal stoppen. Daarna kunnen de piraten de boel verhuizen en ergens anders gaan beginnen. Eenmaal de rum gemaakt is wordt dit aan Captain Donnie gegeven. Hij zal dronken worden en uiteindelijk zal duidelijk worden dat Captain Donnie voor een beruchte piraat werkt: Rabid Jack. Er wordt een deal gesloten. De zombies zullen zich niet bemoeien met de productie van rum zolang zij rum krijgen.
Tijdens A Clockwork Syringe wordt pas duidelijk waarvoor de rum echt gebruikt wordt. Captain Donnie is krabben aan het injecteren zodat het Rum-pumped crabs worden. Hierdoor worden de krabben agressiever en groter waardoor Captain Donnie een leger van sterke krabben kan maken. Zo kan Captain Donnie waarschijnlijk zijn baas Rabid Jack helpen Moss Le'Harmless te veroveren.
Cabin Fever
Tijdens Cabin Fever gaat de speler samen met Bill Teach de jacht op een vijandelijk piratenschip aan. Bill wil graag naar Moss Le'Harmless reizen, maar zonder hulp komt hij daar waarschijnlijk nooit aan. Jullie reizen met het schip van Bill Teach, The Adventurous. Tijdens de reis worden jullie inderdaad aangevallen. Bill zal je kalmeren en vertellen dat het kanon van de vijand eerst kapot moet. De speler springt op het schip van de vijand (dat overigens vol zit met zombies) en vernietigt het kanon. Uiteindelijk zullen jullie nog meer acties uitvoeren om het vijandelijk schip ten onder te laten gaan. Nu komen jullie aan in Moss Le'Harmless.
The Great Brain Robbery
Het heilige eiland Harmony in de Eastern Sea is in bezit gekomen van zombies. De monniken van het eiland worden aangevallen. De speler gaat hen helpen en gaat op onderzoek uit op Harmony Island.
De speler schrikt van de monks, het zijn namelijk zelf ook ondoden. Brother Tranquility zal de speler kalmeren. De monks hadden een deal gemaakt met de piraten. Zij zouden het eiland met rust laten zolang de piraten gezegend konden worden wanneer zij dat maar wilden. Dat ging goed tot ze op een ochtend opgeschrikt werden door een groot schip dat aanmeerde op het eiland (welke bekend staat als The Hangman). Terwijl de monks een kijkje aan het nemen waren kwam er een horde zombies uit het schip die het eiland overnamen. Volgens Brother Tranquility zijn deze zombies onder leiding van Mi-Gor aangemeerd, een chirurg die tijdens de Eastern Sea Civil War de mannen van Rabid Jack medische zorg gaf. Tegenwoordig is het een gevaarlijke handlanger van Rabid Jack. De monks werden ontvoerd en hun hersenen werden gebruikt voor het verbeteren van de zombies. Brother Tranquillity heeft zichzelf en de andere monks gelukkig kunnen bevrijden. Nu hebben zij zich in de graanschuur opgesloten. Ook hebben ze daar hun hersenloze lichamen opgeslagen voor het geval dat ze de lichamen kunnen herstellen.
Na een zoektocht op het eiland wordt het de speler duidelijk dat Mi-Gor het eiland gebruikt als basis voor het produceren van zombies. Dit voor een hogere macht, namelijk Rabid Jack. Op het eiland zweeft een hoop slaapgas. Dit is nodig om de zombies te produceren. Mi-Gor is niet tevreden met de slaapgasproductie en geeft de schuld aan de Sorebones. Sorebones zijn creaties van Mi-Gor en dienen als zijn handlangers. Even later zal de speler Mi-Gor horen mompelen. Het blijkt dat hij tevreden is met zijn plannen.
Met wat hulp van de Monastery in Edgeville bidden de monks het vergif (slaapgassen) weg. Nu is het veilig om buiten de graanschuur te komen. Met wat hulp van Dr. Fenkenstrain en wat medisch materiaal dat je gekregen hebt door het doden van wat Sorebones zijn de hersenen van de monks weer hersteld. De speler zal tot slot afrekenen met Mi-Gor. Hij zal een barrelchest laten verschijnen en zelf, samen met wat Sorebones, per boot vluchten.
Rocking Out
De speler praat met Bill Teach met vragen over Rabid Jack. Bill Teach wil niets loslaten omdat hij een eed heeft afgelegd. Je moet het maar aan Young Ralph vragen. Hij heeft Rabid Jack een tijdje terug mogelijk gedood. Helaas zit hij momenteel in de gevangenis voor piraterij. Je kunt er alleen komen als je wordt veroordeeld voor piraterij, maar dan kom je er niet meer uit.
Uiteindelijk lukt het je via de douane in Rimmington om in de gevangenis te komen. Na wat slimme acties lukt het de speler om bij Young Ralph te komen, maar hij reageert niet. Je trekt zijn aandacht door een meeuw in een accordeon op te sluiten en in de cel van Young Ralph los te laten. Young Ralph blijkt stokdoof te zijn geworden van al het kanonnengebulder, maar kan gelukkig liplezen. Hij wil je alleen over Rabid Jack vertellen als hij handtekeningen krijgt van vijf kapiteinen. Nadat je deze gehaald hebt, wat overigens een hoop werk was, zal Ralph het verhaal over Jack vertellen.
Het is dus niet zeker of Rabid Jack nog leeft. De zoektocht gaat verder.
A Clockwork Syringe
Tijdens A Clockwork Syringe zal Postie Pete de speler een pakket bezorgen. Omdat dit pakket zo groot is, staat het pakket alvast in huis. Zodra het pakket geopend wordt, zal er een Barrelchest Mk II verschijnen. Na het gevecht zal de makelaar de schade gelukkig vergoeden. Het zombiehoofd van de Barrelchest is achtergebleven. Hij zal niets loslaten. Door de zombie wat te pesten zal hij de waarheid spreken. Rabid Jack wil van de speler af omdat hij/zij te bemoeizuchtig is. Schijnbaar leeft 'ie nog. Verder wil de zombie nog steeds niets vertellen.
Na wat onderzoek met Bill Teach komen jullie op Braindeath Island uit. Een aantal brewers zijn daar verdwenen. Schijnbaar is daar iets gaande. Jullie komen erachter dat de lichamen van de verdwenen brewers in een grot genaamd de Rumgeon liggen. Ook lopen hier general malpractitioners, minions van Captain Donnie. Deze generals zijn bezig met het injecteren van rum in krabben zodat deze sterker en groter worden en er uiteindelijk een sterk krabbenleger gevormd kan worden in opdracht van Rabid Jack. Vandaar dat Captain Donnie dus rum nodig had...
Met wat behulp van lippenstift zal het zombiehoofd uiteindelijk vertellen waar de schuilplaats van Rabid Jack is. Hij is op Bloodsplatter Island.
Nadat je met behulp van een kanon afgeschoten bent en op Bloodsplatter Isle bent aangekomen, kom je iemand uit het verleden tegen: de zeemeeuw die je in Rocking Out in een accordeon hebt gestopt en naar Young Ralph hebt gesmeten. De meeuw is boos. Gelukkig ziet hij op een gegeven moment in dat je wel genoeg hebt geleden. Hij wil samen met jou Rabid Jack doden. Zolang Jack leeft kan de meeuw namelijk niet levend van het eiland komen. De meeuw, ook wel Baron von Hattenkrapper, kan kogels dragen. Hij zal de bewaking op de kusten van het eiland uitschakelen zodat Bill Teach veilig kan aanmeren. Dat doet hij.
Helaas is het moeilijk om de fabriek in te komen. Je zult al meteen worden betrapt door een Barrelchest. Je bespreekt dit met Bill Teach. Hij zal een Barrelchest-vermomming voor je maken. Nadat die klaar is zal de speler allerlei onderdelen in de fabriek, waarin barrelchests geproduceerd worden, saboteren.
Nadat de fabriek gesaboteerd is zullen twee handlangers van Rabid Jack, Mi-Gor en Mechanical Murphy, vluchten in een bootje. De speler zal in het laatste bootje stappen en Mi-Gor en Murphy laten zinken. Ze zullen zeggen dat ze wraak zullen nemen, dus waarschijnlijk zijn ze niet al te lang weg.
De volgende quest...
Uiteindelijk zat Rabid Jack dus niet zelf op dit eiland en zullen we moeten wachten op de volgende quest om Rabid Jack eventueel uit te schakelen. Waarschijnlijk bevindt Jack zich nu in de Underwater City. Hier is verder niet veel bekend over.
Over deze pagina
Geschreven door Frankos9.
Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!
RuneScape is een handelsmerk van Jagex Ltd uit Groot-Brittannië
© Lunagang 2004 - 2024