Battle of the Monolith

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met Ali the Wise en Wizard Trindy ten westen van de bank bij de Digsite.

Startpunt op wereldkaart: Het startpunt staat niet op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je hebt 5 Archaeology nodig. Je moet de tutorial van Archaeology hebben gedaan. Er zijn verschillende monsters te bevechten, maar in principe hoef je weinig te doen.

Benodigde spullen: Archaeology journal en TokKul-Zo zijn handig voor teleports. Wapens en armour aangeraden.

Azzanadra valt de monoliet aan om het ding voor Zaros' plannen voor de vernietiging van Gielinor in te kunnen zetten, om zo het gehele universum voor vernietiging te behoeden. Wizard Trindy zegt dat je precies op tijd bent en Ali the Wise, volger van Zaros, probeert je wel wat af te leiden, maar doet niet echt zijn best. Er is een deur gevonden die mogelijk naar een intact gedeelte van de oude stad Senntisten leidt. Accepteer de quest.

Start

Saradomin, de elven en druïdes verdedigen samen de monoliet. Seren komt en vertelt je de troepen aan te voeren, om ervoor te zorgen dat de verdediging niet valt. Wanneer je zelf sterft tijdens deze verdediging, zul je je spullen verliezen.

Je kunt de verdediging zo opzetten dat je zelf niet mee hoeft te vechten. Voor meevechten zul je wat xp kunnen krijgen.

Gevecht 1

Dit gevecht bestaat uit Temple Knights en later Abyssal Prowlers.

Plaats Helwyr, Zilyana en Thaerisk allemaal bij de barricade. Thaerisk kan een beetje achter de andere twee, omdat hij een boogschutter is.

Gevecht 2

Ali the Wise vertelt dat de verdedigers sterker blijken te zijn dan de aanvallers dachten. Zaros en Seren verschijnen en hebben een gesprekje, waarin Seren Zaros tot samenwerking probeert over te halen. Dat werkt niet. Zaros zegt dat zij hem zal moeten doden om hem te stoppen en Seren gaat weg.

Zaros vertelt dat de monoliet eigenlijk de Codex is en niet gebouwd is als een bron van informatie, wat het nu is. Het is een afdichting van een scheur naar een andere realiteit, Erebus. Daar kan Zaros vinden wat hij zoekt. Zaros heeft nu een schild om hem te beschermen, iets om hem te leiden en een aanbod aan de heersers daar. Hij gaat de monoliet binnen, om voorlopig niet terug te keren.

Zaros

Dit opent de scheur, waardoor er schaduwwezens uitkomen. Wij moeten Gielinor hiertegen beschermen en de monoliet weer dichten. Alle partijen sluiten nu een verbond om te voorkomen dat de monsters zicht over Gielinor uitspreiden.

Plaats Zilyana en Helwyr vlak voor (maar niet tussen) de barricades in het noordwesten en Nex en Thaerisk halverwege de weg naar de barricades in het zuidwesten. De monsters zijn zwak tegen slashwapens, maar met de eerdergenoemde plaaatsing hoef je niet veel te doen. Ze komen in drie golven. Eerst alleen naar het zuidwesten, dan ook naar het noorden en daarna wordt het tempo naar het noorden wat opgevoerd.

Gevecht 3

Praat met Ali the Wise of Trindy. Er wordt verteld dat er meer komt, nog erger. Er moet versterking komen. Suggereer de TokHaar. Dat zou misschien kunnen, zij willen wel hun creatie beschermen. Ga de Fight Kiln in het noordoosten van de stad van de TzHaar en kies de optie "The Battle of the Monolith".

Je praat met TokHaar-Hok. Hij ruikt de anathema al. Je vertelt dat de schaduwwezens Gielinor aanvallen. TokHaar-Hok moet nog even nadenken of hij komt helpen. De Elder Gods hebben hier vast een protocol voor.

TokHaar

Ga terug naar Ali the Wise. Je krijgt weer een kort filmpje, waaruit blijkt dat de TokHaar toch helpen. Dat is echter nog niet genoeg. De shaduwwezens rammelen aan de poorten van Varrock en vallen de gewonden bij de boerderij met de gebroeders Gower ten zuiden van Varrock aan.

Zet Helwyr en Zilyana bij respectievelijk de noordelijke en zuidelijke barricades van de boerderij en Nex en Thaerisk op de T-splitsing ten oosten ervan. Zet TokHaar-Hok, TokHaar-Mej en TokHaar-Xil bij de oostelijke poort.

Plattegrond

Gevecht 4

Praat weer met Ali the Wise. Char blaast de frostenhorn en wordt het portaal ingezogen. Azzanadra probeert daarop met gevaar voor eigen leven het ding te sluiten, maar de energie kaatst terug en maakt hem goddelijk. De TokHaar kijken naar wat de aardbewoners hebben gemaakt en vinden dat niet fraai, dus gaan ze dat verwoesten. Ze beginnen met de monoliet. We moeten die opnieuw verdedigen, maar nu tegen de TokHaar. Ze zijn zwak tegen crush, waterspreuken en bolts.

Zet Helwyr bij de zuidelijke barricades. Zet Thaerisk, Zilyana en Nex bij het kruispunt vlakbij de oostpoort van Varrock. Ga zelf bij de noordelijke en noordwestelijke barricade staan. Je zult dan vrij weinig hoeven te doen.

Einde

De TokHaar geven op en vinden de verliezen te groot. Ze keren terug naar het lava, om op krachten te komen voor als de meesters ze nodig hebben. Saradomin belooft de monoliet te bewaken en laat Azzanadra gaan. De laatste geeft je een shard of Erebus als dank en verontschuldiging.

Goden

Praat eventueel met Nex, Azzanadra of Wizard Trindy. Praat hierna met Ali the Wise en ga weg. Je ziet nu een filmpje waarin wordt verteld dat de eieren van de Elder gods uitkomen, doordat er al teveel gif is gelekt.

Beloning: Shard of Erebus, waarmee monsters niet agressief zijn in in de Elder God Wars Dungeon. Dit werkt niet in de normale God Wars Dungeon.

Quest points: 0

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: City of Senntisten

Over deze pagina

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.