Curse of the Black Stone

Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

Lengte: Lang

Startpunt: Praat met Bryll bij de plaats waar je uitkomt wanneer je naar Daemonheim teleporteert.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet Impressing the Locals hebben voltooid. Je hebt ook 12 Agility en 34 Woodcutting nodig. Tijdens de quest zul je de drie elite dungeons moeten doen, als je die nog nooit gedaan hebt.

Benodigde spullen: uncut dragonstone, rope, rauwe vis van The Arc, law rune, iets om Black Knights' Fortress in te komen.

Inleiding

Misschien heb je het al in de lucht voelen hangen: het einde van de wereld zit er aan te komen. Eén van Brylls informanten heeft nu iets interessants gevonden. Accepteer de quest.

De informant woont op The Arc en Bryll heeft nog nooit echt met ze gesproken, alleen per zeemeeuw. De informant heet de Jade Spider en heeft om jou gevraagd, maar verstopt zichzelf op het moment voor een of andere vijand. We zullen dus ons best moeten doen om de Jade Spider te vinden.

Bryll

The Jade Spider

Ga naar Waiko. Dat kan via de boot direct ten zuiden van het café in Port Sarim. Praat op het marktplein met de bamboeverkoper en ze vertelt je, bang voor spionnen, heel zachtjes dat je naar Whale's Maw moet gaan.

Neem daar de boot naartoe. Praat daar aan zee in het noorden met Sea Witch Kaula over de Jade Spider. Aangezien "ze" meekijken, heeft Kaula een boodschap van de Jade Spider voor je moeten begraven bij de tortles.

Seawitch Kaula

Bij de tortles liggen enkele hoopjes. Graaf ze af. Je komt er achter dat een van de tortles de boodschap heeft opgegeten. Boven één van de tortles zullen soms teksten verschijnen die doen vermoeden dat het beest zich niet helemaal goed voelt. Deze heeft de boodschap. Pak het uit zijn mond.

Het briefje spreekt over een sinistere cult, die overal ogen en oren heeft. Deze cult moest eerst afgeleid worden. De Jade Spider heeft een vriend zijn of haar locatie gegeven. Je moet deze vriend een wachtwoord geven.

Vaar naar Tua Leit en praat er met Sensei Seaworth. Zij staat ergens bij de bank. Ze vertelt je dat je naar Goshima moet varen en waarschuwt je dat je moet voorbereid zijn op een gevecht.

De monsters die je moet doden, hebben geen zwakte of zijn zwak voor vuurspreuken. Ze zijn level 75.

Zodra je naar Goshima wilt varen, krijg je de vraag of je de Jade Spider wilt vinden. Antwoord uiteraard ja. Ze zult zien dat er verschillende crassians op het strand zijn verschenen. Deze moeten allemaal gedood worden. Het zijn er twaalf.

Als ze dood zijn, gaat de poort van de stad weer open. Ga naar binnen en praat met Madame Shih in het huisje in het oosten. Het blijkt dat zij de Jade Spider is.

Madame Shih

Madame Shih's verhaal

Madame Shih vertelt je over een of andere Ambassador, een oud wezen dat iets duisters en verschrikkelijks dient. Er is een nieuwe religieuze orde op Amnishi die puurheid en iets bovenzintuigelijks predikt, maar de werkelijkheid is veel donkerder. Madame Shih deed zich voor als trouwe volgeling en kwam er achter dat ze bezig zijn met de black stone, een steen die alles die het aanraakt corrupt maakt. Helaas is Madame Shih ontdekt en hoewel ze diegene heeft vermoord, is het niet verstandig als Madame Shih zich daar nog laat zien.

Madame Shih is degene die de ingang van de grot van de orde verborgen heeft gemaakt, maar er is een achterdeurtje. De magie is verbonden met de bewakers en jij moet die wel kunnen uitschakelen. Daarna moet je uitvogelen wat er gaande is op de onderste niveaus van de tempel van de Aminishi. Ze raadt je aan wat vrienden mee te nemen.

Elite Dungeon 1 - Temple of Aminishi

Als je al eens de Temple of the Aminishi hebt gedaan, hoef je dit niet nogmaals te doen. Als je de Temple of Aminishi nog niet het gedaan, is het aan te raden dit in story mode te doen en een vriend mee te vragen. Het laatste gevecht is in je eentje nauwelijks te doen, ook niet in story mode. In de story mode hebben de monsters 50% lifepoints en doen ze 90% minder schade.

Voor de Temple of Aminishi in story mode is aangeraden Ranged te gebruiken. Neem genoeg genoeg potions en voedsel mee. Ga via het grouping system samen naar binnen.

Een uitgebreide uitleg van Temple of Aminishi en de andere elite dungeons die je tijdens deze quest zult tegenkomen valt buiten het doel van deze quest guide. We vermelden alleen het strikt noodzakelijike. Vertrouw in story mode verder op brute kracht en je eigen verstand.

Elke elite dungeon bestaat uit drie eindbazen. Je moet steeds een pad vol monsters volgen om bij ze te komen. De mini bosses hoef je niet te verslaan. Voor elite dungeons is het handig zo snel mogelijk door te stomen naar de volgende kamer, daarbij alleen de monsters dodend die voor barrières staan.

De eindbazen hebben allemaal speciale aanvallen die speciale tactieken vereisen. In story mode kun je echter met goed armour, voedsel en hoge levels de meeste aanvallen kunnen doorstaan zonder er al te veel aandacht aan te schenken. We vermelden alleen wat echt belangrijk is in story mode.

Melee werkt het minst fijn.

De laatste eindbaas is het lastigste. Wanneer deze 300.00 lifepoints heeft verloren, zal de kop neergaan. Eén van jullie beiden moet beneden blijven, de andere moet de halsband opspringen via de optie in de rand van de vloer. Degene beneden moet de schaduwen doden die soms komen, de andere moet de zwarte kristallen op de halsband doden. Als je de schaduwen niet doodt, zal het monster zich weer genezen. Wanneer de kristallen kapot zijn, heb je gewonnen.

Lab van Kerapac

Praat weer met Madame Shih en vertel haar over Seiryu en de zwarte stenen. Dat maakt Madame Shih woest. Als ze gekalmeerd is, zegt ze dat dit wel past bij de waarnemingen van een van haar agenten. Die heeft ook een tablet van de dragonkin gevonden die over oude, zwarte stenen spreken. Je krijgt het.

Laat het tablet aan Mr Mordaut zien. Hij is achter de deur in de trap in de kelder van het museum van Varrock. Met hem op Anachronia praten werkt niet. Mr Mordaut vertelt dat het een deel van een kaart is die naar een dragonkinlaboratorium leidt. De hints die hij geeft leiden naar Daemonheim.

Mr Mordaut

Teleporteer naar Daemonheim en praat bij de plaats waar je uitkomt met Bryll Thoksdottir. Ze vertelt je over een fontein in de ruïnes die nog ouder lijkt dan de rest en suggereert daar te kijken. Ga naar het zuiden en bekijk de fontein. Er missen een paar ogen. Doorzoek nu de haard in het oosten en je zult een vreemd geslepen dragonstone vinden. Doe deze in de fontein. Klik nu op een uncut dragonstone en slijp het rechteroog.

Fontein

Loop nu richting het kamp bij Daemonheim. Je zult onderweg een kleine wachttoren tegenkomen. Ga hier naar binnen en je zult Hannibus tegenkomen. Praat met hem. Hij vertelt je over een kaart die hij heeft gevonden, provisorisch opgesteld in de taal van de draken. Het spreekt over "where the armoured dragons are made".

Brimhaven Dungeon

Pak een touw van de bank. Ga naar de adamant dragons in de Brimhaven dungeon. Je kunt hier komen vanaf de lodestone van Karamja of de teleport naar de resource dungeon via een Dungeoneering cape. Hier is Hannibus al. Je moet op zoek naar een ander deel van het tablet.

Ga naar het zuidoosten en doorzoek de mithril dragon head aan de muur. Je vindt een metallic object. Praat nu via Hannibus met de adamant dragon in het zuidwesten en vraag haar je metalen voorwerp te verhitten. Ze is te verdrietig om haar kinderen. Zeg dat ze het koud hebben en de draak zal je voorwerp verhitten.

Loop nu terug naar het midden. Hier zie je twee grote gaten in de grond. Doorzoek deze. Er stroomt water onder, perfect voor het afkoelen van ons voorwerp. Wanneer je een touw bij je hebt, kun je het voorwerp naar beneden laten zakken. Doe dat. Nu moet het ding nog kapot. Dit kan via een tand van het stenen drakenhoofd bij de trap.

Put

Hannibus leest op het tablet dat je krijgt nu dat we weer terug moeten naar Daemonheim.

Terug naar het lab

Ga de wachttoren weer binnen. Ga het kleine kamertje in de kamer bij de ingang in en dorzoek de effigy's in de kast. Eén van de effigy's blijkt terug te praten. Zeg dat je op zoek bent naar aanwijzingen en je krijgt iets te horen over portalen en grote standbeelden.

Locaties beelden

Klik de drie standbeelden aan die op de kaart hierboven staan aangegeven. Je kunt nu het portaal in de noordelijke kamer in. Doe dat.

Je krijgt nu een filmpje te zien, waarin Kerapac andere dragonkin toespreekt en zegt dat hij, nu de vloek eindelijk is verbroken, weer helder kan denken. De felbevochten vrijheid moet nu verdedigd worden.

Praat met Kerapac. Hij is bereid zomaar te vertellen waar de kaart waar je naar op bent naartoe leidt. Hij vertelt dat het een laboratorium is waar een verschrikkelijk mislukt experiment is geweest met draken. Het is in de Wilderness.

Ga naar Daemonheim en praat met Bryll. Ze waarschuwt je voor de gevaren. We moeten opnieuw een elite dungeon doen.

Elite Dungeon 2 - Dragonkin laboratory

Ook deze elite dungeon mag in story mode en hoef je niet te doen als je het al eens hebt gedaan. De Dragonkin Laboratory is wel te doen in je eentje. Dood weer de monsters bij de barrières en de drie eindbazen. We zullen hier weer alleen het strikt noodzakelijke vermelden.

Let bij de eerste op de wyrmholes en neutron stars verschijnen. Je moet niet in de wyrmhole gaan staan, want dat doet zeer. De neutron star moet je ook zien te vermijden. De neutron star volgt jou. Je moet hem in de wyrmhole lokken om de wyrmhole te stabiliseren. In de laatste fase van het gevecht kun je alleen merkbare schade toebrengen wanneer je in zo'n gestabiliseerde wyrmhole staat.

De tweede eindbaas is wellicht niet op de plaats waar je hem verwacht. Je komt halverwege een enorme barrière met black dragons en een kist tegen, maar dat is de laatste eindbaas. Negeer de draken en loop verder de berg op. Hier zal je moeten vechten.

Ontmoeting met The Ambassador

Als het gelukt is, moet je terug naar Goshima. Je ziet hier een filmpje waarin The Ambassador, bron van al het kwaad in deze quest, een gesprekje met jullie heeft en betovert. Madame Shih wil wraak nemen op The Ambassador, maar heeft nu dezelfde blik in haar ogen als Seiryu en de Black Stone Dragon. Ze teleporteert weg.

Onderwater ademhalen

Praat weer met Bryll, in Daemonheim. Ze vertelt dat de Ambassador onder de oceaan is. We moeten dus onderwater ademhalen. Hiervoor moeten we met een hydromancer praten. Ze heet Myrtle en is buiten bij de Wizards' Tower bij Draynor Village. Zorg voor twee vrije plaatsen in je inventory. Neem ook een willekeurige rauwe vis uit The Arc en een law rune mee.

Wizard Myrtle

Myrtle lijkt het het beste wanneer je een potion gebruikt. Ze geeft je hiervoor een cryptisch recept en geeft je een flesje en een stuk zeewier, die je op specifieke plaatsen moet betoveren. Geef voor je weggaat haar de law rune en vis.

Combineer nu de ingrediënten, drink de potion en praat bij Daemonheim met Hannibus. Hannibus wil zijn vriend de King Black Dragon inzetten om de kanonnen van The Ambassador te verwoesten.

Draken ophalen

Teleporteer naar Edgeville en activeer het artefact bij de Wilderness-muur ten noordwesten van de lodestone. De King Black Dragon zal helpen. Om te weten te komen of nog meer draken mee willen doen, zullen we een praatje moeten maken met Mr Mordaut. Hij zit in een kantoortje waarvan de deur achter de trap in de kelder van het museum van Varrock zit. Met hem op Anachronia praten zal niet werken.

Mr Mordaut is erg blij een echte dragonrider te ontmoeten. Hij vertelt dat hij geen andere draken kent die kunnen helpen bij ons gevecht, maar misschien kan de andere dragon rider je helpen. Zij is bij The Heart. Hannibus kent haar niet en wil haar erg graag ontmoeten. Ga dus naar The Heart, ten westen van Nardah.

Vindicta is niet erg vriendelijk. Ze vertelt dat ze op Gielinor is geboren, is opgevoed door draken en voor Zaros strijdt. Hannibus blijkt haar vader te zijn, maar dat gelooft ze eerst niet echt. Ze wil echter wel meevechten om te zien wat Hannibus in huis heeft.

Vindicta

Huwelijksbemiddeling

Ga nu terug naar Daemonheim. Praat met Bryll en daarna met Quartermaster Gully. Quartermaster Gully merkt op dat jullie kansen op overleven erg gering zijn en wil daarom voor hij de pijp uitgaat nog een schuld aan zijn zeemeeuw Steven inlossen. Jij moet met Steven naar zijn vrouw op Waiko, zodat hij haar kan vertellen hoeveel hij van haar houdt.

Kaart Waiko

Vaar naar Waiko en ga naar de Moai heads, aan de noordzijde in het midden van het eiland. Zijn vrouw blijkt er met een andere zeemeeuw vandoor, de oude bekende Count Ludwig Koppenploppen. We moeten bewijs tegen hem gaan verzamelen om het huwelijk van Steven te redden.

Praat op de volgende locaties met zeemeeuwen.

Er is geen fraai beeld van onze Ludwig naar boven gekomen. Praat weer met de vrouw van Steven. Ze dumpt de count.

Black knights

Ga terug naar Daemonheim, praat met Quartermaster Gully, daarna met met Bryll en vervolgens met Bosun. We moeten met een zekere Lieutenant Crane praten voor extra versterking. Zij verblijft bij de Black Knights in de Taverley Dungeon.

Lieutenant Crane staat bij de grote tafel met de maquette. Ze doet mee, maar wil eerst weten hoe het met haar zusje Tessa is. Zij is in Black Knight's Fortress. Je moet met de bewaker bij de ingang praten, dus overweeg vanuit Edgeville te lopen. Je hebt sowieso een setje armour nodig, want de bewaker praat anders niet met je.

Lieutenant Crane

De bewaker vertelt dat hij Tessa niet kent, maar misschien is ze een van de recruiten die de training van Commandant Bletchley niet goed heeft doorstaan. Dan zijn haar spullen bij de barakken in het westen. Vraag ernaar bij de bewaker bij de trap in het noordwesten. Hij zegt iets over de barakken in het oosten.

Ga terug naar de ingang en ga de westelijke kamer in. Aan de oostmuur staat Tessa's harnas. Praat hiermee. Je krijgt te horen dat ze naar boven is gegaan voor een evaluatie, maar nooit is teruggekeerd.

Ga naar boven via de trap in het noordwesten van het fort. Praat hier met de slaaf met het oranje truitje. Dit blijkt Tessa te zijn, die ondanks haar goede prestaties tot slaaf is gemaakt. Haar tong is uitgesneden.

Neem eventueel een ring of charos (a) mee en ga terug naar Lieutentant Crane. Vertel haar de waarheid over haar zuster of lieg. Als je de waarheid vertelt of liegt zonder ring, moet je Tessa redden. Als je met een ring of charos liegt, kun je een stuk overslaan.

Ga terug naar Tessa en bevrijd haar uit haar handboeien door brute kracht, slotenopenmaakkunsten of een pat of butter te gebruiken, zodat ze zichzelf eruit kan wringen. Pak daarna Tessa's harnas van de begane grond en geef dit aan Tessa. Doe ook zelf je harnas aan. Je ziet een filmpje, waarin je Lieutenant York tegenkomt. Kies een optie en je zult uiteindelijk veilig arriveren in de Taverley Dungeon.

Praat met Lieutenant Crane. Tessa is herstellende en Crane wil nu nog wraak nemen op degene die Tessa's tong eruit heeft gesneden. Praat bij de boot van Daemonheim met Bosun Higgs. Ze zal helpen. Ga nu naar de eettafels op de eerste etage van Black Knights Fortress en lok Bletchley naar het dak om hem te overvallen. Dat gebeurt.

Je bent weer in Taverley Dungeon. Spreek met Crane. Ze zal jullie helpen.

Toespraak

Spreek bij Daemonheim weer met Bryll. Je moet een motiverende toespraak houden. Doe dat, het maakt niet uit wat je kiest.

Elite dungeon 3 - Shadow Reef

Nu moet je de Shadow Reef in een modus doen. Ook dit mag weer in story mode. Het is weer hetzelfde verhaal: drie eindbazen verslaan, met een hoop monsters op je pad ernaartoe. Aangezien het een piratenthema is, weet je dat er veel zombies, andere ondoden en krabben op je pad komen. Een noxious scythe werkt zeer goed tegen deze aantallen monsters. Magic ability's die meer monsters tegelijk raken werken ook fijn.

Let er bij de tweede eindbaas (Taraket) op dat je ook de zombies uit de rift doodt. Op een gegeven moment zal het monster een aanval doen waardoor hij per zombie die over is geneest. Dat wil je graag voorkomen, anders blijf je eeuwig bezig.

Bij The Ambassador, de derde eindbaas, is melee niet zo handig. Je moet niet in de gifwolken gaan staan, die verschijnen waar je op dat moment stond. Met melee zullen er teveel gifwolken rond The Ambassador komen om nog bij The Ambassador te komen.

Een van The Ambassadors speciale aanvallen bestaat uit blauwe stralen die langzaam over de hele arena een rondje maken. Er zijn zes sinistere voorwerpen. Dood er zoveel mogelijk en kom niet in de straal. Aan het einde van de aanval zul je schade krijgen per overgebleven sinister voorwerp.

Eind

Praat tot slot met Bryll. Je ziet Madame Shih weer gezond en wel terug en er zijn mooie woorden voor je. Quest af!

Beloning: 3 huge xp lamps. 10% schadereductie in de drie elite dungeons, moonlight mead (m) en twee keys voor Treasure Hunter. Voor 750.000 Dungeoneering tokens kun je in elite dungeons de kisten upgraden naar een bank en zul je 20% kans hebben op een dubbele drop van een eindbaas.

Quest points: 4

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Geen


Extra informatie

Als je teruggaat naar Goshima, kun je in de koffer ten noorden van het noordoostelijkste gebouw in de stad een azure key vinden. Met deze sleutel kun je een verborgen kamer in het eerste deel van Temple of Aminishi openen, waar Oyu the Quietest is. Hier is een bank deposit box, bamboe en een mijn om zout te winnen. Verder kun je er in het noorden graven om een sleutel te vinden die de kist in de azure room opent. Hierin zitten een superior scrimshaw of sacrifice, superior scrimshaw of vampyrism en een chi pack, bone pack en plate pack voor Player-owned ports.

Over deze pagina

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.