Swept Away
Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk
Lengte: Kort
Startpunt: Praat ten noorden van Draynor Village met Maggie.
Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.
Alleen voor members: Nee
Eisen: Geen
Benodigde spullen: Het is handig om de lodestone van Port Sarim vrij te spelen.
Starten
Praat met Maggie. Zij staat bij een grote wagen ten noorden van Draynor Village, ten westen van de lodestone. Zeg dat je iets interessants ruikt. Ze vertelt je dat ze een drankje heeft gemaakt. Nu moet haar bezem nog worden betoverd, zodat ze ermee in het drankje kan roeren. Helaas heeft haar koe een koutje gevat.
Vraag of je kunt helpen. Dat kan. Je moet de bezem laten betoveren. Drie heksen kunnen je helpen, namelijk Hetty, Aggie en Betty. Het maakt niet uit wie je eerst bezoekt.
Aggie
Aggie woont het dichtstbij Maggie, namelijk in Draynor Village, zij is de buurvrouw van de Wise Old Man. Praat over de quest. Aggie wil graag helpen. Je wordt geteleporteerd naar een blauwe kamer.
Praat hier weer met Aggie. Je zal vragen waar je bent. Aggie zal vertellen dat het een handige plaats is voor heksen om de gelegenheid te krijgen ongeregelde spreuken uit te proberen. Ook worden de heksen hier niet onnodig onderbroken. Nu vraag je wat je hier doet. Je bent hier voor de bezem. Je kunt de bezem betoveren met behulp van het patroon van 16 lijnen in het zand naast je. Aggie vertelt dat je vier lijnen weg moet halen, zodat er vier kleine triangels overblijven. Als je het helemaal fout doet, kan Aggie het weer terughalen zoals het figuur op het begin eruit zag. Ze kan je ook terug teleporteren naar Draynor wanneer je dat wilt.
Loop naar het midden. Om een lijn weg te vegen, moet je erop klikken. Er moeten in totaal vier kleine driehoeken ontstaan. Een mogelijke manier om de puzzel op te lossen staat hieronder:
Aggie zal dan je bezem betoveren. Ga terug naar de echte wereld.
Betty
Betty is de heks uit de magicwinkel in Port Sarim. Je vertelt Betty weer over het drankje en de bezem. Voordat ze je kan helpen, heeft ze haar toverstok nodig. Die ligt in de kelder. Je moet hem gaan halen. Er is natuurlijk wel weer een probleempje, de stok zit in een kist die betoverd is, jij moet de kist van de betovering afhalen.
Open het luik in de vloer en ga naar beneden. Praat met Lottie.
Zeg dat je gestuurd bent door Betty en dat je haar toverstok moet terughalen. Ze zal zeggen dat je de beesten in de goede kooi moet zetten. Er zijn zes kamers. In elke kamer zit een beest. Je kunt maximaal één beest bij je hebben. De beesten haten elkaar. Daarom zullen ze het niet verdragen als je twee beesten in één kamer hebt.
- De slak en de vleermuis zitten al in het goede hok.
- Zet de vogel in het noordelijke hok, dat is een tijdelijk hok.
- Probeer nu de rat, spin en salamander in het juiste hok te zetten door er rondjes mee te draaien.
- Zodra bovenstaande beesten in het goede hok zitten, kun je de vogel terugplaatsen. Alle beesten zitten nu in het juiste hok.
Praat nu weer met Lottie, je kunt de kist nu openen. Haal de toverstok eruit en laat hem betoveren door Betty.
Hetty
Hetty woont bij het huisje ten noorden van de willows in Rimmington. Je vertelt het verhaal van Maggie. Hetty wilt graag helpen. Ze vertelt over haar specialiteiten: een bezemzalfje. Ze wil je die best geven, maar dan moet je wel eerst een watersalamander uit de kelder halen.
Loop naar het luik naast Hetty's huis en ga naar beneden. Je ziet drie grote bakken. Praat met de zombie Gus, hij is de bezorger van de kratten. Er is alleen een probleempje: hij heeft de verkeerde labels op de kratten geplakt, en jij moet het oplossen, want hij durft niet in de bakken te kijken. Je mag maar in één bak kijken, want anders stoor je de beestjes. Gus drukt je op het hart dat alle bakken fout zijn.
Hieronder staat hoe je de labels op de juiste manier op de bakken kunt plakken.
- Kijk welk beest er in de bak zit waar twee beesten op staan. Plak het label van het beest dat je ziet op de bak.
- Er blijven nu twee bakken over, de bak met newts en de bak met toads. De labels kunnen niet hetzelfde zijn, plak dus een van de twee labels op de bak met het label dat niet overeenkomt met de jouwe.
- Plak het laatste label op de bak die overblijft.
Als je het fout hebt gedaan, moet je aan Gus vragen of hij alles weer kan herstellen. Je kunt het dan opnieuw doen.
Wanneer je de labels weer goed maakt, mag je een watersalamander pakken. Geef die aan Hetty. Je krijgt nu een drankje. Smeer dat op je bezem.
Klaar!
Ga terug naar Maggie. Ze vertelt nu dat je met de bezem in de ketel moet roeren. Doe dat en praat weer met haar. Je quest is nu voltooid.
Beloning:
Je krijgt tien keer xp in een skill naar keuze. De hoeveelheid xp die je krijgt, is je level keer tien. Je mag de bezem ook houden.
Wanneer je de ex-quests Witch's Potion en Sheep Shearer hebt gedaan voordat ze geen quest meer werden, zul je in 1 quest point krijgen voor deze quest. Als je die quests niet hebt gedaan, krijg je er 2.
Je krijgt tot slot ook nog twee keys voor Treasure Hunter.
Quest points: 2
Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Geen
Extra informatie
Na de quest kun je de bezem de heksen in RuneScape laten betoveren. De heksen geven je allemaal een beloning.
Wat en waar | Magic level nodig | Beloning |
---|---|---|
Apprentice van de Sorceress in Al Kharid | 1 | Je kunt voortaan naar de minigame Sorceress's Garden teleporteren. Je hebt ook Diamond in the Rough nodig om je bezem te laten betoveren. Osman moet ook hebben gezegd dat hij squ'irk van je wil. |
Ali the Hag in Pollnivneach | 33 | 1.997 magic xp |
Old Crone in het huisje ten oosten van de Slayer Tower bij Canifis | 53 | 7.139 magic xp |
Baba Yaga op Lunar Isle | 73 | 10.338 magic xp |
Kardia in het doolhof van de Underground Pass | 93 | 14.979 magic xp |
Je kunt ook nog een paarse kat krijgen. Daarvoor moet je Gertrude's Cat hebben gedaan. Ga naar het startpunt van de quest ten zuiden van Draynor Village. Hier loopt Wendy rond. Vraag haar of ze een paarse kat heeft gezien. Ze vertelt dat het een experiment van haar is. Vraag of ze jouw kat ook paars maakt als je haar een kat brengt. Dat wil ze wel doen. Ze heeft alleen verf nodig. Lottie, de leerlinge van Betty, heeft die verf. Ga dus terug naar Lottie en praat met haar. Je moet nu alle beesten weer goed zetten. Nu zijn alle beesten echter door elkaar in plaats van vier. Dat is een stuk lastiger dan in de quest. Zet de beesten goed om de verf te krijgen. De goede volgorde is als volgt:
- Blackbird naar Holding pen
- Reptile naar Blackbird pen
- Rat naar Rat pen
- Snail naar Reptile pen
- Spider naar Spider pen
- Bat naar Snail pen
- Reptile naar Bat pen
- Spider naar Blackbird pen
- Snail naar Spider pen
- Rat naar Reptile pen
- Spider naar Rat pen
- Reptile naar Blackbird pen
- Bat naar Bat pen
- Snail naar Snail pen
- Reptile naar Spider pen
- Spider naar Blackbird pen
- Rat naar Rat pen
- Reptile naar Reptile pen
- Spider naar Spider pen
- Blackbird naar Blackbird pen
Bezoekers melden ons ook dat het mogelijk is om de ability surge te gebruiken in plaats van de puzzel te doen.
Over deze pagina
Geschreven door Frank en Feppie64, met dank aan firedaniel23, BurningS0uls, Dutch twinsx, Nex Starcook, Novaphyte en raoul572 voor bijdragen aan deze pagina.
Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!
RuneScape is een handelsmerk van Jagex Ltd uit Groot-Brittannië
© Lunagang 2004 - 2024